Tuesday, September 11, 2012

Potpetpotpet Raya, Baik JAGA-JAGA.

dalam kita beraya ni kan, duk seronok berkunjung mengunjung. alahai, macam indah je suasana raya tu kan. yang dah bertahun tak jumpa apa semua, tiba masa hari raya la pakat nak jumpa apa semua.

lepas tu bila dah jumpa mula tak ingat dunia.
bercerita apa tidak sepatutnya.
berkongsi yang tidak kena.
segala macam perihal orang diceritakan.
yela, dah lama tak jumpa.
banyak la cerita orang yang tersimpan.

ish ish ish.
macam tak boleh simpan dalam hati je cerita-cerita tu.
rasa macam tak sporting kan kalau rahsia-rahsia keburukan orang ni.
rasa macam tak de topik je kalau nak cerita hal diri sendiri.
tak tenteram kalau tak berkongsi.

ahahaha.
cik kak, cik abang, cek mek manis....
dah-dah la. dah bertahun tak jumpa, jangan lah disia-siakan dengan bercerita perkara-perkara macam tu je. satu keburukan orang yang kita cerita, sepuluh aib kita tuhan buka tau. sepuluh okey. dah elok-elok hari raya ni hari untuk kita bermaaf-maafan, kita duk pi calar dengan kesalahan yang terang lagi bersuluh tu. kalau umur tak panjang tak sempat nak mintak maaf camane. kot ye pun nak bercerita, bertapis-tapis la sikit. yang mendengar tu pun, tapis-tapis la apa yang ditadah dek cuping telinga tu.

#tinggal beberapa hari je lagi rayanya...

9 comments:

Woofer Storm said... [Reply to comment]

takut juga mati namun belum smpat nak bertaubat.kes naya tu.

slmt mlm.maaf andai ada terkasar bahasa jihah..tc

g0m0k9enDek said... [Reply to comment]

betul tu mish... sbnarnyanye merugikan je buat sume tu... baik kita citer alkisah diri kita.. huhuhu!

Tauke Budu said... [Reply to comment]

haha...biasalah dah lama tak jumpa..pakat buat ketupat la..

Yousof said... [Reply to comment]

Cerita dari A-Z, 1-9 semua habis diceritakan pada orang.. huhu

Daripada cerita buruk pasal orang lebih baik cerita baik pasal orang. Sama macam senyum, lebih baik senyum daripada muram. Hati pun ikut tenang insyaAllah.


*Nak dengar karaoke? heheh Tunggu Usop ada channel Youtube okeh ;D

emieysandra said... [Reply to comment]

selamat haru raya mish! hik33~

Alif Haris said... [Reply to comment]

mish.
walaupun dah masuk zulkaedah alif nak wish jugak .. slamat hari raya.. dan raya hj akan datag :)

Yousof said... [Reply to comment]

*Menunggu cerita baru kak long di blog purple.. ;D *

Cik Jannah said... [Reply to comment]

Mish. ingat kita lagi tak? lamaa eh tak masuk sini.

Alif Haris said... [Reply to comment]

lama tak merepek kat sini mish ? hmm bz kumpul duit nak kawen ye ? hehehe