Tuesday, August 13, 2013

Lelaki BOROS?

ehemm. mood baik pulak rasa hari ni. bangun awal siap masakkan breakfast lagi. tak pernah-pernah. semua angkara kedai makan tak berapa nak beroperasi lagi. sin encik hasbeng makan megi je tengah hari semalam. so hari ni pepagi Mish masak nasi goreng kampung campak-campak. sekadar alas perut untuk tengah hari. encik hasbeng ni tak suka makan pagi. dalam tengah hari baru cacing dia bangun. kah kah kah.

oh ya. nak cakap pasal lelaki.

ehee,

sebagai lelaki, first sekali, kena pandai urus kewangan. Mish kenal sorang lelaki yang boros. jarang jumpa tauu. sekali dah jumpa ni memang boros habis. naseb perut tak boroi. ahaha. tak nak citer banyak pasal dia ni. tapi, macam kesian la tengok dia. duit gaji tinggal suntuk-suntuk sebab tanggung hutang kiri kanan yang bagi Mish macam hutang tak bawak keuntungan. hutang yang mana nanti 20 tahun langsai, he 'll get nothing. tapi tu pun nak tambah lagi hutang. ya rabbi. ikutkan sangat nafsu darah muda. nanti kawen takkan nak makan pakai guna duit bini. kan kan? fikir-fikirkan la.

dahulukan apa yang perlu di dahulukan. awak tu nanti ada tanggungan yang lagi hebat. hari ni takat tanggung perut awak its okey its alright la kan. hehe.

lain la kalau macam yang ni, bila buat loan je berpeluang pergi holiday naik cruise kau. kau ada?

  1. tiada caj tambahan apabila anda mencapai kuota internet?? yeke?
  2. bas canggih yang ada KBS. macam KBS world bunyinya kan? ahaha


sekadar renungan, 




2 comments:

Dzureen Darwis said... [Reply to comment]

Hai, betul tu, perempuan taat suami, lelaki taat ibu bapa walau selepas kahwin .

pha is said... [Reply to comment]

nk tanggung perut sndiri pun pha is dah tak larat.. hehehe