Saturday, July 7, 2012

Cucu Yatim Piatu

2hb Jun tahun lepas, Mish hilang adik kesayangan. 5hb Julai tahun ni, Mish kehilangan seorang nenek. mak kepada abah dah pergi tinggalkan kami. mohon sedekahkan al-Fatihah kepada arwah. semoga arwah tenang kat sana.

actually, nenek Mish tu dah lama sakit tua. dah tak boleh makan, minum macam biasa. minum air pun dia dah tak mau masa kat penghujung hayat dia. alhamdulllah, Mish sempat la jugak jenguk dia dua hari sebelum dia pergi sebab masa tu Mish cuti.

masa tu nampak macam seksa sangat tengok dia. nak makan dah tak boleh. minum pun tersedak-sedak. sakit. perit je rasa.

alhamdulillah, masa dapat berita pemergian arwah, Mish redha. sebab tahu dia sakit kalau panjang umur pun. tapi tu la. sedih jugak. sebab Mish dah tak de nenek atau atuk. semua dah tak de. baik belah abah, mahupun belah umi. so, krang boleh bayang tak beraya tanpa nenek dan atuk. macam tak lengkap pulak rasa.

umi dan abah dah jadi anak yatim piatu. so, Mish adik beradik jadik cucu yatim piatu la kan?

8 comments:

alif haris said... [Reply to comment]

al fatihah buat nenek mish ..
moga rohnya ditempatkan mereka yg solehah

pha is said... [Reply to comment]

pestime dengar cucu yatim... sama la pha is pon, tok wan baru meninggal bulan posa tahun lepas.. dah tak de tok dah...

Miss Yaty said... [Reply to comment]

takziah mish sekeluarga..
Al-Fatihah..semoga roh arwah di tmpt kan dikalangan orang2 beriman...amiin.

BENA said... [Reply to comment]

bena pon dah lae xde atok nenek dua2 belah . huuu . dah biase beraye tanpa nenek n atok :)


Al-Fatihah untuk nenek mish :)

deno said... [Reply to comment]

ha'ah la... hihik

Syazana Zainn said... [Reply to comment]

takziah ye mish

allah lebih sayangkan dia

banyakkan berdoa :)

siti kektus said... [Reply to comment]

kite masih ada nenek n atok blah abah je. syukur masih ada nenek dan atok. ;)

.: iEyLa :. said... [Reply to comment]

same la kite yunk..
i pon cucu yatim piatu..
takziah dr i...