Thursday, September 11, 2014

Pengalaman Saya Makan Set Mengandung dan Set Berpantang Shaklee

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni nak kongsi pengalaman makan set mengandung dan berpantang Shaklee. alhamdulillah, mula diperkenalkan dengan Shaklee semasa mengandung anak pertama. kiranya, tak terlambat la kan untuk mencuba. hehe.

Vitamin Pertama Saya.



masa mengandung 16weeks rasanya, HB saya yang memang dah rendah, jadik makin rendah. dah cuba macam-macam makanan yang saya google katanya boleh menaikkan HB. tapi sama jugak. still below 11 bacaannya. huk huk.

masa google tu banyak terjumpa artikel tentang Vita-Lea. teringin la pulak nak mencuba sebab macam dah nak muntah makan Iberet. bau dia kuat giler. pewarna pun kuat. Alhamdulillah, dua minggu pertama lepas ambil Vita-Lea, ada peningkatan.

Set Mengandung

lepas tu saya try Energizing Soy Protein (ESP) yang katanya hot selling. mula-mula minum, tak boleh nak telan sebab rasa dia. apatah lagi buat saya yang bukan peminat soya. tapi kata orang, tak kenal maka tak cinta. bila dah tahu resipi-resipi ESP yang ringkas dan sedap, terus saya jatuh cinta. sekarang saya dah masuk tin keempat bersama ESP.

baby yang keluar pun alhamdulillah kulit putih gebu. setakat 6 bulan ni, belum pernah sekali kulit dia terkena ruam. penangan ESP kot. hehe. masa pergi kerja pun masih boleh aktif masa bawak perut memboyot hari tu. masuk 28 minggu, saya mula mengambil Omega Guard untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan.

Set Berpantang



masih lagi setia bersama Shaklee. berkenalan dengan Shaklee bukanlah membuatkan saya taksub, tapi lebih kepada memberi kesedaran kepada saya tentang pemakanan seharian kita. Saya mengambil Zinc untuk mempercepatkan luka sembuh, vitamin C untuk membina antibodi tubuh dan memudahkan penyerapan zat besi, VitaLea untuk memberi tenaga sepanjang tempoh berpantang, Ostematrix untuk elakkan sembelit dan ESP untuk membekalkan tenaga berterusan di samping membanyakkan susu.

dan alhamdulillah, saya mendapat semua manfaat tu. tiada masalah sembelit, susu banyak dan tak terasa penat walaupun berjaga malam.

Istimewanya set berpantang lengkap ni, anda mendapat bonus untuk set menyusu sekali. Memang meriah susu setakat saya menggunakan set ni. Bangun menyusu malam-malam pun tak rasa penat. Selain tu, ada lagi bonus saya dapat, kulit pun makin cerah sekata hasil berESP dan Vitamin C. dalam pantang pun muka tak nampak pucat sangat. Malah berat badan saya yang naik 18kg semasa mengandung kembali normal lepas sebulan berpantang. I loikeee! All in one.

Berjimat dengan bijak bersama Shaklee.

saya SID anda,
Najihah (1092621)
0139139891
Fb : Najihah Sahami
FB Page : Vitamin Cantik Sihat
email : najihahsahami@gmail.com