Saturday, October 29, 2011

Penat

penat.
bukan nak mengeluh.
bukan nak melenting.

cuma kesal,
ada manusia yang hanya tau menuding jari,
salah orang bertimbun dimatanya,
salah sendiri dikatanya tak mungkin.

kesal lagik,
atas segelintir manusia yang cuba lari dari masalah,
letakkan beban atas bahu orang lain,
biarkan orang lain menjadi mangsa kelalaian diri.

penat yang sekali ganda menjadi dua kali ganda,
penat berhadapan, penat memikirkan,
semua jadi penat.

bila rasa penat nak menghadapi hari-hari mendatang,
hati mula putus asa,
tak sabar nak keluar ke lembah bahagia,
tak sabar nak keluar dari cerun derita.

14 comments:

emieysandra said... [Reply to comment]

sabar ye mish :)

laskar pelangi said... [Reply to comment]

penat ehh.mish banyak berehat.jangan banyak jejalan jerk =D

Tea said... [Reply to comment]

Usah bazirkan waktu penat kerana manusia lain..
Khuatir tidak cukup waktu untuk impianmu sendiri..
Penat itu pasti sgt puas rasanya!

g0m0k9enDek said... [Reply to comment]

bila nk lepas diri. kita jadik kambing dia.. ptuihhh!

alif haris said... [Reply to comment]

sound je die mish ..

Nazifa said... [Reply to comment]

nape nie yunk?penat ek.meh la dtg KL kte g jln2 nk? ;p

padin said... [Reply to comment]

mish, kalau penat gi masuk tidor je keh3..

Arif Aiman said... [Reply to comment]

tsk..

aiman baca 4 5 kali...
tak dapat point lagi..

macam dok luah perasaan psai orang yg amik ksempatan..

ada selit sedih pun ada..

lali jemu pun ada..

tapi.. apa2 pun.. kalau la puisi/pantu/ayat2 tu betull

be tough! :)

muhamad hanif said... [Reply to comment]

waaa,

mish ber"puitis" keasyikkan.


Style !

aleen aiden said... [Reply to comment]

seakan diri ini merasai perkara yg sama.dan saya turut keal atas perkara yg berlaku. :)

dayang said... [Reply to comment]

pergh.. madah berhelah ke ni? hehe.. sabar la wahai Mish Najihah.. nnt ada masa awak akan bebas dr kepenatan itu..

Suara Kalbu said... [Reply to comment]

Penat badan boleh lagi dipertimbangkan. Penat hati dengan sikap manusia ni ..itu yang susah nak faham

diana said... [Reply to comment]

kemapa ramai sangt orang yang pentingkan diri kat sekeliling kamu...sabar je la..:)

Hana Soffelia said... [Reply to comment]

Penat otak blh berehat, penat badan blhlh tdo ke, baring2 jap. Tapi bila penat melayan karenah manusia, buat kita rasa nk lempang org je. :-p agresif x? haha