Saturday, October 22, 2011

DIAM

ada orang kata, diam tu senjata tersembunyi. means, bila orang diam je, kita dah tahu apa yang tak kena. hek hek. senjata la sangat kan? kalau diam sebab bisu tu ta payah susah-susah nak habaq mai la. sekeh kepala lutut kang!

manusia akan mendiamkan diri bila mereka :

  • terasa hati
  • terkedu
  • menyampah / malas nak layan
  • meluat
  • tak perasan
  • geram
  • tak mampu berkata-kata
  • tiada daya melawan kata
  • not in a good mood
  • saja nak buat kita bengang
  • tunjuk perasaan / protes
lepas ni kalau ada orang diam-diam kambeng ngan korang, pandai-pandailahhh! haha.

sekian, terima kasih!

14 comments:

NURUL AINI NORAZMAN said... [Reply to comment]

klu saya diam je,.mksud nye sy tgh tacink dgn some1,,=p

Arif Aiman said... [Reply to comment]

kalau sy diam,, mknanya sy tgh malu.. awww.. kah3 :p

Tea said... [Reply to comment]

diam bermakna kita berfikir...

azwa amani said... [Reply to comment]

amani diam kalau amani tengah marah...memang takkan cakap ngn sape2..huhu

alif haris said... [Reply to comment]

alif diam sbb tido.. hhaha

diana said... [Reply to comment]

akak pendiam...:p
bukan diam tiba2 tau...
memang kurang bersuara..
tapi bukan bermakna akak benci atau meluat..:)

Wanie said... [Reply to comment]

terkedu jap :D

nelly said... [Reply to comment]

orang diam ada sebab ~
:)

Nazifa said... [Reply to comment]

u x diam ngan i kan?

sab said... [Reply to comment]

sab akan diam kalau sab malas nk layan.. meluat..terasa hati..bengang..aarrgghh..pokok pangkal nye..semua yang mish taip tu la...semua kena dgn sab.. :)

laskar pelangi said... [Reply to comment]

diam diam menyimpan hati..chewah! =D

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

nuru diam bile dgr mama mbebel hohoho

muhamad hanif said... [Reply to comment]

aku diam bila tidur.



alallalalala.

~Nana 귀여운~ said... [Reply to comment]

nana diam bila org cakap nana sengal :P