Friday, November 18, 2016

Pengalaman Beli Deep Freezer Dari Lazada

Untuk anak yang kedua ni aku nekad nak start simpan stok susu EBM awal sebulan sebab kononnya nak cukupkan 2 tahun penyusuan untuk Aira memandangkan Amni aku tewas masa Amni umur 1 tahun 2 bulan . So first step haruslah aku perlu membeli deep freezer sebab peti sejuk kat rumah tu muat-muat untuk simpan stok ayam, daging, ikan dan bahan mentah lain je. Tak sedap pulak nak campur susu tu dengan bahan mentah tu.

Tanda sokongan suami, dia setuju nak belanja deep frezer seketul. Hehe. Harusla ku teruja kan. Laki i olls memang supportive bab penyusuan susu ibu untuk anak dia ni. Mintak je pape insyaAllah ditunaikan selagi mampu.

Mula-mula kitorang cuba survey deep freezer yang lebih kurang 100L kat Courts an Sen Heng. Tapi dua-dua takde stok. Gigih pulak kami cari kat kedai-kedai elektrik kat pekan Triang. Kebanyakan kedai ada jenama SNOW. Rata-rata harga dia dalam RM550-RM600. Jenama Sharp pulak harga dalam RM700 kalau tak silap. Jenama Hi Sense harga dalam RM650. Aku tak tau normally harga dia berapa so bagi aku harga dia agak mahal jugak la sebab sebelum ni aku pernah usha kat Lazada.

Lepas tu aku cerita kat suami, then dia cakap try beli kat Lazada je la sebab jimat masa dan harga memang jauh lagi murah. Lagipun hari yang suami aku nak pergi beli tu kedai semua tutup.

Dulu pernah jumpa kat Lazada deep freezer jenama Mastar 100L harga RM390 je. Tapi masa tu takde keyakinan lagi nak membeli kat Lazada. Yela, barang besar, takut la dia tak hantar sampai depan pintu. Buatnya agen call suh datang collect sendiri tak ke menangis. mana nak angkut van oi. haha.

Balik rumah tu aku terus bukak Lazada, then jumpa Hi Sense harga RM440 je. Postage RM45..Masih lagi bawah RM500. Terus aku beli.. hehe.



Dan alhamdulillah, sampai dengan selamat. Cuma kat body peti tu ada lekuk sikit. Tapi aku tak kisah pun. Asalkan boleh guna. Bukan nampak pun lekuk tu. hehe. Yang penting boleh simpan stok susu kat dalam.

And now, i'm a happy mommy. Rajin mengepam sebab teruja ada ruang khas untuk susu. Tak payah berebut dengan ayam udang dalam peti lagi. hehe.

Sekian cerita daripada pembeli tegar Lazada. Plastic milk storage, beg susu, sparepart pam susu, botol susu semua aku shopping kat Lazada je. haha. Siapa geng?

3 comments:

Padin said... [Reply to comment]

wah berubah bentuk da blog Mish ni..
hehee.. beli online ni part nak tunggu dia tiba tu yang syok..

Arief said... [Reply to comment]

Sekarang masih pakai ke freezer ni? Condition dia masih ok ke.. tgh merancang beli juga dr lazada. Tp takut2

Unknown said... [Reply to comment]

Tahan lama X freezer ni .. jimat electric X... electric brapa monthly...