Tuesday, September 6, 2011

Syawal Bulan Demam, manakala Ramadhan Bulan Gastrik

owh, perlu ke gambar ni? haha
lepas raya ni ramai pulak orang demam eh. patient kat sini pun ramai datang mintak ubat demam, sakit tekak, selsema. ulang dua tiga patient, sakit sama. adeh. tu la, orang raya kau pun nak raya, orang pantang makan kau kebas semua. mana la tak demam. mana la tak sakit tekak. mana la mana la mana la. mana la Mish tak membebel. haha. (semua lari tutup telinga)

ada yang demam sebab terkejut dapat duit raya banyak sangat. macam si Syrupmasin, raya pertama dah dapat RM26 hengget. tapi tak demam pulak dia. raya kedua ketiga harap-harap dia tak dapat dah. haha. tua-tua pun dapat duit raya lagi. adeh. kesian yang memberi tu.

ade jugak demam sebab makan kuih raya banyak sangat. makan tak ingat dunia. mesti takut orang lain habiskan. haha. kalau makan kuih raya yang umah sendiri tak pe la nak habiskan setabung pun. tapi kalau habiskan satu tabung kuih raya masa beraya kat umah awek. buat malu jek. nak hasut lah suh mak awek tu rejek. hoho.

ade jugak pemnadu-pemandu yang demam mungkin sebab jalan jem. tapi Mish rasa tahun ni tak de la jem sangat kot. setakat yang Mish balik hari tu pun, memang la banyak kete atas highway. tapi tak de la jem. haha. sesat je lebih. tapi tu pun nasib baik tak demam sebab masuk banyak hutan. namanya sesat kan.

masa bulan puasa, ramai yang sakit perut. gastrik, cirit birit, sembelit semua ada. bila raya ni demam, selsema dan batuk pulak yang ramai. alahai. 

pesanan Datin Najihah Sahami, Menteri Kesihatan bagi Negara BLOGGER, minum air masak banyak-banyak. tapi kalau dah takdir nak demam, demam jugak kan. hehe.

psst~
ai demam rindu sebab tak dapat raya ngan tett. haha. MIANG!

21 comments:

.: iEyLa :. said... [Reply to comment]

hahaha..ade x yg demam sebab nak dpt MC..xmo keje..haha

pesanan dari Datin Paduka Norasilawati: sile jangan menambah2 gelaran di depan nama anda sesuke hati..hahaha

muhamad hanif said... [Reply to comment]

demam lepas raya tu saja je sebab taknak bekerja balik kankankan ?



AHHAHAHAHAHAH

gadis kepastian said... [Reply to comment]

haha btol2....setuju sgt..

CIK FERRA AWW said... [Reply to comment]

HEHEHE RAYA TAK LEH DEMAM KALAU TAK NTI KURG DUIT RAYA!

Amyna said... [Reply to comment]

hahahaha!!

datin nih miang ehh...

YOUsoF said... [Reply to comment]

Sehari sebelum raya tekak Usop dah lain macam, suara jadi serak² basah sikit.. Tak dapat nak marhaban kuat² sangat.. hehe..


Sesar mengajar kita.. ;D

Nazifa said... [Reply to comment]

i pas raya jerawat miang nk tumbuh.penuh muka.siot tol!

diana said... [Reply to comment]

akak dengan maisara selsema lepas raya ni sebab lama sangat dok dalam kereta..
kami ni tak boleh kena aircond lama2..
mesti selsema..
keluar kereta panas terik pulak..
mana tak demam...

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

xjem ke kt sne mish?? dpn umah nuru tyme raye kompom 3 line..panas je ase nk tnggu kete pts huhuhu

iszieylyanziy said... [Reply to comment]

hahaha,,p la raya ngn tet,,confirm xdemam :P

azwa amani said... [Reply to comment]

makan ubat... anti tak leh beraya dnegan tutt

iPai said... [Reply to comment]

teet tuh sapa ? hehehe

kita pon dapat je duit raya . heheh

iPai said... [Reply to comment]

biasa laa tuh .. orang nak sakit, nak buat cam ne ..

~Nana 귀여운~ said... [Reply to comment]

biasa lah, kalau kita terdedah sangat kat cahaya matahari boleh jadi demam jugak, sebab skg nie musim panas..

alif haris said... [Reply to comment]

eh dah jadi datin rupanya :D hahah

fes day raya alif sakit perut ..haha..perut terkejut kot

k e y r i said... [Reply to comment]

dapat duit raya 26 hengget pon boleh demam? pergh hebad~ haha :D

emieysandra said... [Reply to comment]

tgh demam.adakah sb xdpt duit raya? huhu=.="

apik pehe said... [Reply to comment]

eeeeeee...miang ngat datin nih..pok kang

LadyBird said... [Reply to comment]

mish dpt banyak duit raya?

Farhana Jafri said... [Reply to comment]

waaa~~!! tgh dmam skrg ni sbb dehydrate! uhuk3.. demam xdpat beraye ngn c tett??!! mmng miang! hahaha

Suara Kalbu said... [Reply to comment]

Mish..

Akak pun demam. Nak ubat !!!!!