Friday, September 2, 2011

Syoknya Raya Hingga Hampir Meragut Nyawa

salam semua. apa macam raya korang? konpem yang pangkat adik-adik tu syok raya ni kan pasal dapat paw yang pangkat tua-tua ni duit raya. pui. hampeh la bagi kami yang berpangkat pertengahan ni. nak dapat duit raya pun sakit-sakit. siap rabak lagi poket duk bagi duit raya kat budak-budak. haha.

tapi tahun ni Mish jimat lagi pasal baru start keje kan. leh la wat alasan tak dapat gaji lagi. kalau tak..hohoho. makan pasir la ai nanti..

raya tahun ni tak de la meriah mana bagi Mish. harapkan baju raya je yang meriah. tapi beraya atas katil je banyak. terbaikkk kan? nak di jadikan cerita, semalam Mish gi beraya umah mak sedara kat Alur Limbat yakni dekat dengan Bukit Payung, di daerah Marang. okeh, bajet macam korang nak tau je kat mana tu Alur Limbat kan. haha. waddeperasangirl la!

lepas tu bertolak balik kol bape ntah. tapi sampai kat umah pukul 10 lebih kot. dah jadi kebiasaan musim raya ni memang Mish tidur awal. huhu. rugi betul masa remaja kan. haha.

Mish bangun tidur pagi tadi, masa rasa maca kelabu. erk..bukan mata. tapi penglihatan. pastu lekas-lekas gi tengok cermin. (ayat lekas-lekas tu cam mahal je). tengok mata Mish warna pepel. erk..apakah??

rupa-rupanya semalam Mish tidur tak tanggal lense. hampeh. nasi baik Mish pakai yang 16mm. kemungkinan dia nak masuk dalam kelopak mata tu susah sikit kot sebab besar. gler bersyukur. kalau tak dah buta dah mata ni. alhamdulillah.

ui, kalau buta, kena update blog guna braille la lepas ni. haha.

psst~
tajuk nak gempak aje kan. kalah headline lam surat khabar. hebat beb! haha

psst~
duk pikir, nak letak gambar raya ke tak eh??haha.

13 comments:

Arif Aiman said... [Reply to comment]

=='' cntct lnse purple ??

tak dpt byng >.<''

heh,, nasib baik.. klu tak,, trpksa la blogspot bt satu software tuk org buta bca komen XD

**rabun kaa.. ?

laskar pelangi said... [Reply to comment]

woo..bahayanya mish oiiii..len kali check dlu..ni main tidor je..

Balqis Azhar said... [Reply to comment]

isy3,,
mne ade org update blog pkai braille :P

http://balqisazhar.blogspot.com/2011/09/eid-mubarak-ya-enti.html

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

uishhh mish ni bahaya laa tdo pkai lens.. careless.. ahhahaha

diana said... [Reply to comment]

itu bukan meragut nyawa..
itu meragut mata nama nya..
hehhehehe....

chemay said... [Reply to comment]

laen kaliiii tanggal duluu contact lens tuhhhh
:)

aku budak kecik said... [Reply to comment]

ne kax nk bagi penampau wat tajuk yg saspen ~ ahahahahaha ! adehh ! ingtkn mish eksiden ke , thantuk kueh raye ke pai masuk wad ~ ada ke patut pasal benda alah tu je ~ aih ~ saspen i ~

~Nana 귀여운~ said... [Reply to comment]

hahaha..x bleh bla tajuk...

tapi bahaya oo kalau tidur pakai lens takut nanti hilang masuk dalam mata susah loo...

muhamad hanif said... [Reply to comment]

amboi tajuk. SEO kah ?


AHHAHAHAHAHAH

apik pehe said... [Reply to comment]

itu la...pakai sangat lens tu..huhhhhh...hahaha...

balik keje tu leklok tau

bloghok said... [Reply to comment]

SELAMAT HARI RAYA

Aisyah Aina said... [Reply to comment]

haha..hampir meragut mata...pakai braille ea...canggih2 :D

alif haris said... [Reply to comment]

ish mish ! bahaya tu ..
jgn lupa lg tawu .. huhu