Thursday, September 29, 2011

Faedah dan Kelebihan MERUNGUT.

Siapa yang tak suka merungut insyaAllah dia orang yang baik. Tapi Mish tau semua orang suka merungut. Pasti merungut walaupun sikit. Jangan mandai nak cakap ampa tak pernah merungut eh. Cubit peha kan. Hahaha. Perlu ke cubit peha? Opss!

  • Dengan merungut, orang yang mendengar rungutan kita tu akan tau kita ada masalah. So, mereka takkan bagi kita lebih masalah sebab kalau dia bagi jugak masalah, maka dia kena dengar lagi rungutan dari kita.

  • Orang yang mendengar rungutan juga akan menghulurkan pertolongan untuk meringankan beban rungutan kita. In case orang yang mendengar tu baik hati la. Kalau Mish, harem. Tak kuasa ai. Haha. Boleh?

  • Rungutan juga boleh sebabkan anda kehilangan kawan. Kawan pergi? Oh sukanya. Tak perlu berkawan ramai-ramai. Tak perlu nak jaga hati orang ramai-ramai. Boleh macam tu? Sendiri pikir. Haha.

  • Jika blogger yang suka merungut, itu amattt baik. Sebab rungutan boleh dijadikan idea untuk mengupdate blog. Jadikan benda yang dirungutkan tu sebagai entry anda. Wahh.nice-nice. Hahaha. Secara tak langsung, kita meluahkan apa yang kita rungutkan. Ringan kejap beban baca komen orang.


So apa lagi. Jom pakat merungut semuaaa! O yeahh..

Psst~
Semakin hari semakin fed up kerja. Uhh..annoying. (eh, ni kire merungut ke? Haha)

23 comments:

Hana Soffelia said... [Reply to comment]

Nak merungut apa ye ari ni? :-p

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

terbaik laaa merungut hahahhaha

.: iEyLa :. said... [Reply to comment]

kang i merungut kang u lari plak..xmo la..hihi

~Nana 귀여운~ said... [Reply to comment]

hishhh tension kalau mcm nih..huhuhu

merungut ke nih ?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

akak pun suka merungut..naper ek?buruk tul perangai..huhu

Izzuddin Fauzi said... [Reply to comment]

Contoh rungutan... Ini la dyerr :D Hahahaha :D

diana said... [Reply to comment]

kalau tak merungut agak payah jugak nak dapat yang terbaik untuk diri sendiri..hehheh

emy|farid said... [Reply to comment]

nak merungut gak la...... *bila la nk kaya* hihi

YOUsoF said... [Reply to comment]

Kalau diberi pilihan merungut dengan meragut rumput, Usop akan pilih meragut rumput sebab merungut itu adalah tidak bagus ye kawan2..

;D

apik pehe said... [Reply to comment]

aduhhh!!!saket lah!men cubet2 peha lak..eeeiii...gatal..hehhe

merungut la merungut..pok dahi

fRaMe+LenSeS said... [Reply to comment]

nak join sekali. iihihihi.. :D

❤ eyeme ❤ said... [Reply to comment]

haha..terbaik mish...dah nak ending entry baru merungut..hikhikhik...tapi mmg betul pun..merungut jek ssesuka hati, kawan xnk dgr sudah. haha

cheqwa said... [Reply to comment]

hari merungut sedonia :D jangan hari meragut sudaaaa.hahaha

alif haris said... [Reply to comment]

hahah .. jom merungut sama2 :D

Scya Lollita said... [Reply to comment]

mrungut x baik .
tp....
manusia mmg slalu mrungut -.-

khairul said... [Reply to comment]

tu la kan..ada pro dan kontra bila merungut ni

si tulip said... [Reply to comment]

boleh pulak macam tu kan . ehehe ;D

Arif Aiman said... [Reply to comment]

bawak la kucing kaaa... mp3 kaa.. burung kaa p tempat keja.. ada la jugak hiburan...

tak pun.. buat2 gila XD

muhamad hanif said... [Reply to comment]

merungut tu kira mengeluh lah kan ?


Mak aku cakap tak baik mengeluh nnt Allah tarik nikmat.


Err.

nuriz said... [Reply to comment]

merungut ada gak yg baik ada yang tak baik..jgn merungut kalau sesuatu yang datang dari Allah..cam hujan kita nak pi ke mana payah..ke panas ke..org kata tak baik kita rungut benda camtu

chemay said... [Reply to comment]

heeee.
ayuh kita merungutttt

LadyBird said... [Reply to comment]

org ckp merungut itu x bgs..
tp kdg2 mmg tu je cr nk lpskan prsaan..

Woofer Storm said... [Reply to comment]

tak ska merungutlah,mengorat je suka...hahaaaa

*merungut ni kdg kala ada gak gunanya..kan3???