Friday, July 30, 2010

*STUCK*

grrr...
apa mau buat??
aku mati kutu...

bosan+sunyi+sorang2=STUCK..

i'm stuck here....in a cute cube...

somebody help me....

huhu..housemate aku sume blik...tnggl la aku sekor lam umah ni..
adess...bosan tu tuhan je yg tau.....

recent activity...semasa n3 ni ditulis.Mish tgh nonton cter pe ntah...tv3..ala2 khutbah g2...
n aku tertarik sangat2 ngan tajuk die..

puasa adalah satu proses detoxication (betol ke eja ni?)...ermm...kalau difikirkan, betul jugak cakap dia..walopun aku ni salah seorang anggota paramedik (bukan pro) tp xpnh lak aku tpikir yang kebanyakan penyakit kat dunia ni datang dari makanan..

jangan salahkan makanan...salahkan diri sendiri tuh..sape suh makan xingat dunia..wah3..t bulan pose lagi lerr..time brbuka tu, makan knpem kaw2...OPSS...salah cara tu rakan..nabi pun selalu berpesan kan...buatlah sesuatu tu secara bersederhana...cewwahh..cam ulama lak..tp betul pe...

ok...let see ek...

hipertensi @ orang kampung panggil darah tinggi...penyakit ni datang menjengah kalau kita selalu makan makanan yang masin2..pastu sakit jantung lak datang kalau kita banyak makan makanan yang tinggi kolestrol..lemak makanan tu bleh block kita punya veins dan seterusnya terjadila serangan sakit jantung (heart attack)..kalau gout plak menyerang kalau kita banyak makan makanan berasid urik yang tinggi..contohnya makanan laut (seafood)..uikss..bahaya kan?????

bukanlah bermaksud xbley makan sume tu..boley ajerr..tp kena lar berjaga2..jangan makan kerana nafsu..t dapat penyakit baru nak terngadah..hahaha...

esok2 idup pun bergantung ngan Amlodipine, Frusemide (ubat darah tinggi), isordil, imdur, nifedipine (ubat jantung) dan allopurinol, colchicine (ubat gout)....

mintak jauh semua penyakit tu ya Allah.....

0 comments: