Wednesday, February 15, 2012

Bila hati mula TAWAR

1.       Lambat balas mesej.
Bila dia dah mula hilang minat kat kau. Dia dah tak heran kau mesej cakap kau sakit ke, apa ke. dia dah tak de istilah bergegas nak reply mesej bila hati dia dah tawar. Kalau kau mesej dia dua tiga kali jawabnya kau makan maki la. Tak pun ayat dia, “tak boleh nak sabar ke?”

2.       Jangan harap dia nak pujuk kalau merajuk.
Secara normalnya, bila dah balas mesej pun malas-malas taik kucing, nak pujuk kau bila merajuk apatah lagi. Makin la mentaik kucing nya malasnya. Haha. kau merajuk pat hati pat malam ke, dia buat bodoh je.

3.       Kurang bercerita.
Kalau dulu, pape perkara yang happy atau sedih atau mengtensyenkan dia, kau orang pertama yang dia cari. Tak kira la malam pagi petang sekalipun. Tapi sekarang, kau tak tau satu apa pun pasal dia.

4.       Banyak memberi alasan.
Asal kau ajak sembang dia cakap dia penat. Asal kau ajak keluar dia cakap bizi. Asal kau ajak teman pi mana-mana pun macam-macam alasan dia bagi. Padahal dulu tak de hal pun. Semua ON.
Teringin nak angkat kaki,
Pergi jauh membawa diri,
Tapi diri masih menyayangi,
Haruskah terus bertahan demi sekeping hati?
Kan kan?mesti rasa macam tu kan?dah..jangan sakitkan hati untuk orang yang tak pernah menghargai. Dunia Allah s.w.t terlalu luas. Banyak lagi yang perlu diterokai. Banyak lagi yang perlu dirasai. 

27 comments:

Jay said... [Reply to comment]

betul tu mish..Jay dah lalui semua tu..mula2 bukan main lagi manjanya ambil beratnya..tapi lelame dia jadi bosan..selidik punya selidik ada mamat lain rupanya.Tak perlu berharap pada orang yang tak tahu menghargai pengorbanan dan perasaan orang lain...

Kira Kekuri said... [Reply to comment]

hmmnn sedih gak baca, prnh gak trjdi pda diri. apa pun, brsbr mish~ ^.^
jika si dia x menghargai. maybe ada lg d luar sna yg mghrgai diri mu =D

missSenget said... [Reply to comment]

jom cari lain yang lebih memahami...

hihihi..

.: iEyLa :. said... [Reply to comment]

orang tak study psiko pon paham bahase2 terselindung cmni.. :)

cik miera said... [Reply to comment]

jom pasang spare part :)

me suya said... [Reply to comment]

takpe la mish.. orang dah tak sudi~

emy|farid said... [Reply to comment]

selalunya msti dh ada awek lain tu, chill

eRza farEeha said... [Reply to comment]

i y slalu tawar hati ng orgg..#wahhh bajet hot..ahaha

daya said... [Reply to comment]

number 1 !

nuruashia said... [Reply to comment]

tbe2 terasa sbb slalu bt kt org cmni huwaaaa..kejam plak rase hahahaha

Eyeme said... [Reply to comment]

semua point betul..eh,mcm ada pglmn pulak -.-'

diana said... [Reply to comment]

betul la..
bendA KECIK2 PUN NAK GADUH KAN??
padahal sebelum ni ok je..

semutsengal said... [Reply to comment]

Err,


angkat kaki, cabut lari !!

YOUsoF said... [Reply to comment]

Apa yang penting, menjaga hati sendiri haruslah menjadi yang utama sekali..

Takpe keluarga sentiasa ada di sisi..

MiSs TOrA said... [Reply to comment]

anggap ja tuhan tetapkan kita dgn org yg lg jauh lebih baik dri org itu..

ieda said... [Reply to comment]

hurmmmm biasalah manusia ..
kena banyak bersabar kan ;)

Aida Omar said... [Reply to comment]

saya pilih angkat kaki kalau jadi situasi macam nie..

Woofer Storm said... [Reply to comment]

dulu indah,kini sengsara semata yang ku rasa..

#sabar je la hati.insyallah tuhan akan tunjukkan pada mereka yang kita ni bisa bangkit semula..bukan nak kata dah lupa,tapi kalau nak ingat je semula..takde faedah buat kita..cuma buat hati sakit..tuhan,kalau betul dia bukan jodoh kita,lupakanlah siapa dia dihati kita..amin3

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

gua pun penah lalu benda ni. apakan daya,in semua ujian Allah untuk hambaNya.

adan said... [Reply to comment]

klu dah dapat rasa lelaki tu berubah hati.. segera persiapkan diri untuk merasa diri tersisih..

iszieylyanziy said... [Reply to comment]

wait,,why isz xleh nak baca ,,keluar tnda soal je,,huhu

alif haris said... [Reply to comment]

cinta kita bukan utk orang yg tak reti menghargainya mish :)

semutsengal said... [Reply to comment]

masih tawar hati ?

Miss PIJAOSIX said... [Reply to comment]

Aduh.....!!!

Kadang-kadang bile si dia terlebih take care pun kene amik tahu gak...!! mane tahu ade udang sebalik batu

LadyBird said... [Reply to comment]

itu tanda sayang bertukar menjadi benci..

petanda hi hi dah jadi bye bye..

:(

Aretikz said... [Reply to comment]

Tawar hati? Hanya pada mereka yang tak pernah bersyukur nikmat cinta. Atau cintaitu tidak dibawa ke jalan-Nya.

Lalink ~ Memaniskan hati orang yang tawar hati cuma satu sahaja, yakni berusaha agar menjadikan hatinya mahupun hati kita, berada di jalan yang diredhai-Nya.

Jika tidak dapat diselamatkan lagi, biarkanlah, kerana hati kita tercipta bukan untuk mereka yang tak bersyukur nikmat kurniaan-Nya..

Sabar bukan bermaksud membiarkan, tetapi cuba berubah ke arah yang lebih baik setelah redha dan pasrah apa yang berlaku..

^^

Woofer Storm said... [Reply to comment]

slmt mlm jihah..ermm