Monday, February 13, 2012

Sakitnya Bersabar

Kau ingat senang ke nak jadi seorang penyabar?
Setiap kali orang hina kau,
Setiap kali orang tak pedulikan kau,
Setiap kali orang buat kau marah,
Buat kau tak tentu arah,
Kau kena tahan,
Kau kena pendam.
Apa kau tau kesakitan bersabar?
Apa kau fikir aku tak pernah cuba?
Apa kau fikir aku mahu hilang sabar?
Oh no.
Aku pun tak hingin okey.

Tapi setiap kali perbuatan kau yang melampau,
Aku tak boleh bersabar.
Setiap kali kau buat aku macam sampah,
Aku tak boleh sabar

Setiap kali aku kuatkan diri aku,
Setiap kali aku pujuk hati aku,
Supaya bersabar dengan karenah kau,
Aku seolah-olah menggigit luka sendiri,
Sakit, perit.
Apa kau tau?

20 comments:

Jay said... [Reply to comment]

BErsabarlah mish...sesungguhnya Allah swt sentiasa bersama hambanya yg bersabar..

Nuruashia said... [Reply to comment]

xtaw..xde spe yg taw ape yg 'kau' rase..

Tea said... [Reply to comment]

biasanya sakit itu adalah kerana org yg rapat dgn kita...
atau yg busy body dgn kita..
atau boifren kita...
atau exboifren kita...

[.ika itu aku.] said... [Reply to comment]

rasa sakit dulu, indahnya sabar kita rasa kemudian hari mish.. =)

Lydia Miza said... [Reply to comment]

orang yg buat kita marah dan derita mana tau tu semua

laskar pelangi said... [Reply to comment]

yea,sabar bukan senang.tak semua orang boleh nak kawal sabar.ada yg jenis tak sabar.semoga mish bersabar jika ada sesuatu masalah auww~

Eyeme said... [Reply to comment]

aku tau mish.. sakit yg amat. mcm nak nngs sorang2..

istighfar atau ambil wudhu'..dua2 penyembuh terbaik dan tercepat..

Misz-ella said... [Reply to comment]

KC faham. susah dik. mmg susah nak jadi penyabar nak pulak bila disakiti berulang kali.

Tapi kan dik, dont worry, as times goes by .. KC dah boleh control benda2 camtu. Dah tua kot KC ni? Hihihi.

Unknown said... [Reply to comment]

kenyataan...
sabar itu memang menyakitkan..:)

Unknown said... [Reply to comment]

kenyataan...
sabar itu memang menyakitkan..:)

LadyBird said... [Reply to comment]

sabar itu tiada hadnya..

tetapi bagi manusia biasa.. kite xleh lari dr bersifat dgn kelemahan..

dan kdg2 kesabaran itu hilang dr kita..

semutsengal said... [Reply to comment]

Err,

tiada guna membalas setiap perbuatan buruk tu kan =)

Kira Kekuri said... [Reply to comment]

hehe, thanks mish~ =DD
btul jg tuh. sangat sakit. lagi2 tambah dengan rasa sebak. aiyoyo

Nunu Gomez said... [Reply to comment]

sabar kadangkala memang menyakitkan, tapi hasilnya pasti manis ;)

Puan Besar Shag Yahaya said... [Reply to comment]

Macam ramai pulak orang pos entri pasal sakit hati ni. HAHA :D

Memang sakit jadi orang yg sabar, tapi satu hari nanti pasti akan ada hadiahnya ;)

Woofer Storm said... [Reply to comment]

bersabar sayang..datang sini tak nak stress,kita enjoy je ye..

#senyum selagi terdaya...orang kata kita tabah,walhal dalam hati tuhan saja yang tahu..kekadang hipkrit lebih kerna tak perlu berlebihan membuat orang simpati dgn kita.ermmmm

Woofer Storm said... [Reply to comment]

sakitnya bersabar tunggi jihah update entry bila ntah..jgn lama sangt nak update tu..ehheee

TS said... [Reply to comment]

sabar jela selagi bole sabar ek..

YouSOF said... [Reply to comment]

Betul tu.. Orang yang kuat dari segi fizikal pun belum tentu dapat tahan sabar.


Tapi ingat, Islam memandang tinggi pada orang yang penyabar.. ;)

Anyyss Shuhaimi said... [Reply to comment]

senang bila suruh orang lain sabar, tapi bila kena batang hidung sendiri, memang susah ya amat