Friday, February 3, 2012

Selalu Rasa BETUL

Sesekali kan, bengang jugak bila berhadapan ngan orang yang asyik nak menang je ni kan. Sampai cakap orang lain langsung tak mau diterima. Muktamad la kononnya. Kalau la dapat bos yang macam ni, memang haru biru pepel kuning segala warna haru la ada. Adeh.

Pernah kan, Mish cakap ngan orang yang asyik nak betul je ni, sampai hampir nak gaduh. Last-last, ok tak pe. Ameklah kau menang. Punya sakit hati tu tak payah cakap lah. Rasa macam nak je bagi dia makan kasut. Haha. tapi rilek la derrr..orang dewasa tak main lah gaduh macam tu. malu..wuwuwu. haha

Orang yang asyik rasa dia betul je ni biasanya akan cakap penuh konfiden pendapat dia. Siapa-siapa yang bangkang atau tak setuju ke apa ke mesti dia lawan hingga ke titisan darah terakhir. Haha. sesuai jadik tentera lahh orang yang macam ni. kah kah kah.

Kadang-kadang, terasa jugak diri ni pernah berperangai macam tu. yelah, dah pendapat kita kan? haha. mengata diri sendiri. Tapi berpada-pada lah. Kalau rasa tak boleh nak diterima pendapat orang tu, kau bukak satu blog. Kau karang panjang-panjang pendapat kau yang kau rasa betul tu. habis citer.  Tak payah nak bertekak macam budak-budak. Haiyaa. 

psst~
ahh. tak boleh nak pikir dah tajuk sedap sikit. haha.

18 comments:

semutsengal said... [Reply to comment]

kalau aku jumpa budak yg mcm tu, aku diam sambil angguk angguk je bila ckp dengan dia.


LALALALALL

Ujie said... [Reply to comment]

itu penyakit hati..namanya EGO.

*eh, kdg2 akak pun rasa diri ada penyakit tu..

Puan Besar Shag Yahaya said... [Reply to comment]

Perasan bagus punya olang~ Admin Shag perangai macam ni lah. Tiap hari ada je gaduh dengan budak. Dekat FB pulak tu >.<

diana said... [Reply to comment]

kalau dia ketua ok lagi la mish..tapi kalau setakat kawan2 je memang nak makan penampar la..hehehehe

emy|farid said... [Reply to comment]

kdg2 emy begini jugak. ngeeeee

kalau tajuk nak sedap buh la tomyam ke, ayam kurma ke, hehe

Eyeme said... [Reply to comment]

kdg2 mampu nk mengalah..tp kdg2 x kot mish..hati jd sakit..hihi

budak penjara said... [Reply to comment]

kita kn selalu di ajar utk berkeyakinan tinggi..so kita kena la yakin yg kita sentiasa betul..haha

Woofer Storm said... [Reply to comment]

orang mcm tu lebih baik jika kita mengalah..tak rugi pun jihah.hehehe

#slmt pagi jihah^^

Miss Butterfly said... [Reply to comment]

dah selalu sangat jumpa ngn org cmni. sakit hati gile kot. pd dye, pndpt dye yg trbaik. bila org tak stuju, tarik muncung nambelas inci. menyampah beno. -.-

eRza farEeha said... [Reply to comment]

hahha..i ad bakat jd bos la cm gitu..

betoi2..kne berpada2..ahaha

adan said... [Reply to comment]

tapi bila buka blog sapa nak baca entri panjang2 tu.. hehe..

g0m0k9enDek said... [Reply to comment]

Bisingla mishh nihh

pha is said... [Reply to comment]

sabor je la...

LadyBird said... [Reply to comment]

kdg2 lady berperangai mcm tu jugak..
sebab nak sangat dptkan ape yg dihajati..

tp biasnya kalau dgn familylah.. kalau dgn kwn2 x pernah plak buat mcm tu..

jelah said... [Reply to comment]

bykkn bersabo...
jom baca http://bahteraemass.blogspot.com/2012/02/bagaimana-cara-rasulullah-tidur.html

Woofer Storm said... [Reply to comment]

cian jihah,terhad diri nak update..tahu dlm otak tu ada bnyak idea nak updte,tapi masalah line pula..

#pasang streamyx la..duit peram buat apa..heheee

cik sue said... [Reply to comment]

betol2.....rasa selalu betol mish nieh...instinct kuat ngoh..hohohoh~
mr choc syg cik sue lebey..oopppocot...jgn marah naa~
lap u mish~

Aretikz said... [Reply to comment]

Ohh lalink.. sepa yg wat lalink ku begini ha? ahakz..

Tahu tak, orang yang nak menang saja dan xtrima pndapat org len tu, sebabnya dia pandang rendah dgn org yg xtrima pndapat dia.. dia rasa dia lg bgus dari org tu.. hatinya xpernah ingin berlapang dada mncri kebenaran..

Sbab tu, kalau kita nak berhujah, kita kna ingt satu jak, nak berhujah bukan mncari sepa menang atau kalah, tapi mncari mna yg benar dan terbaik dalam menentukan hujah.. ^^