Saturday, March 17, 2012

Khasiat BAWANG PUTIH.

Assalamualaikum wb.t semua.

dah makan tengah hari? hehe. kebanyakan masakan terutamanya nak goreng sayur memang sedapppp sangat kalau letak bawang putih banyak sikit. kan kan? tapi kalau nak makan saje-saje bawang putih tu memang tak lahh. hehe. saya anti bawang. lagi-lagi jeruk bawang putih. kalau orang yang suka, ratah kosong gitu je. erk. kejang jap tekak tengok orang makan jeruk bawang putih. tabikkk!

bawang putih ni banyak khasiatnya okey.

so lepas ni, belajar-belajar la makan bawang putih eh.

12 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

ye memang bagus..cuma akak je tak leh mkn bawang putih byk.baunya..hayaaaaaaaa...bucuk tiak

eiela said... [Reply to comment]

saya suka bawang merah tak suka bawang putih, tapi kalau masak kena jugak letak nanti tak sedap.

LadyBird said... [Reply to comment]

bawang putih bakar sedap mish.. baunye harum.. ubat kembung perut..

fatin amalina husna said... [Reply to comment]

penggemar bawang putih..^^V
tp bukan yg mentah ye..

alif haris said... [Reply to comment]

tapi kalau terlebih makan bwg putih tak elok jugak kan.. ape kata orang, ketiak busuk.. nth lah haha

arshad muhamad said... [Reply to comment]

berkhasiat jugak rupa nya..

tapi..

selain di kisar sangat halus..

memang takkan makan la yang nama nya bawang..

semutsengal said... [Reply to comment]

mkan mcm tu je?


Errr !

pha is said... [Reply to comment]

banyak upanya khasiat bawang putih ni.. dulu yg tau, cuma ada anti-carcinogenic effect je...(kurang risiko kanser)..

Hanif said... [Reply to comment]

Satu lagi bawabg putih boleh halau vampire!!

Puan Besar Shag Yahaya said... [Reply to comment]

Err, Shag suka bawang putih yg garing je. Hiks ;D

gdsbnga said... [Reply to comment]

bawang putih juge digunakan untuk menghalau dracula
hihi just saying :P

m!3yr4h_LolLy said... [Reply to comment]

bawang putih kalu guna time masak mmg sedap bau dia. tp bila makan dop sedap. heheehhee