Saturday, March 3, 2012

Memuji Tak Semestinya Membodek

Sesekali kalau nampak kawan kita atau bos kita atau sesiapa je pun yang pakai lawa-lawa, smart-smart, apa salahnya memuji..kan. Sekurang-kurangnya kita membantu orang tu untuk menjadi lebih yakin. Tapi, mentaliti sesetengah manusia ni, bila kita puji je maknanya kita nak membodek.

Betul ke?

Contohnya, bos kita sebelum ni pakai baju macam orang tak sudah je. senget situ, senget sini, kedut situ kedut sini, tetiba je satu hari tu dia pakai kemas giler. So, apa salahnya lontarkan satu pujian. Bukan untuk buat dia bangga. Bukan untuk buat kita senang naik pangkat, tapi sebagai penghargaan buat bos kita tu atas cubaan untuk tampil lain dari sebelum ni. at least he or she make an effort.

Tapi masalahnya, sesetengah makhluk Allah ni, suka cakap belakang. Menyampah betul.

##kata hati : Alahhhh..kalau kau nak aku puji kau jugak cakap je la.

2 comments:

laskar pelangi said... [Reply to comment]

dah namanya manusia.tak lari pada kesalahan kan mish..tu la, tak suka jugak dengan manusia yg jenis suka cakap belakang..ada yg reka fitnah la.macam2 la dunia ni.sama2 sabar jela jawabnya.

mishhhh! bila nak tawen? Hihi

pha is said... [Reply to comment]

mulut orang... apa boleh buat.. asalkan niat kita ikhlas, sudah..