Tuesday, March 13, 2012

Berlapar Kerana Semut

Assalamualaikum w.b.t

selama tiga hari dua malam Mish bakal duk sorang-sorang kat rumah. sebab teman serumah semua pergi Kelantan untuk menghadiri majlis perkahwinan staf X-ray kami. Mish dah pegi yang kat rumah pengantin perempuan. cukup la kan. hehe.

so, bila duk sorang tu tipuuuu la bulat-bulat kalau nak cakap takut. serius memang meremangkan bulu reroma gila. duk tengah hutan. belakang tu pokok kelapa sawit. tepi tu pokok getah. takutkan 'orang', takutkan mahkluk halus, takutkan binatang buas. fuhhh.

lepas maghrib semalam cacing lam perut bunyi cam something wrong je. nak makan la tu. haha. punya semangat Mish duk bawak keluar ayam ngan udang nak masak, sekali pegi dapur dengan mata rabunnya tak pakai spek konon nak nyahbeku la ayam ngan udang dulu kan. tengah-tengah jalan pegi kat sinki tiba-tiba terasa ada beribu-ribu makhluk halussssssss merayap atas kaki. pedih-pedih je rasa. ciss! semut api rupanya. bila dah pakai spek. pegi tengok dapur balik, ya ampun, banyak gila makhlus halus ni. kuang asam. dia yang conquer dapur tu. Mish tewas lalu bawak diri bersama snek Corntos ke dalam bilik, makan diam-diam, lena~

8 comments:

Kira Kekuri said... [Reply to comment]

sya sangat x suka dengan semut. mereka ada d mana2. arghhh geram lakkk~~ ~..~"
semut api?? ada kena gigit ka mish? huhu

fatin amalina husna said... [Reply to comment]

alooo..ksiannya..cncel trus mood nk msak kan..

laskar pelangi said... [Reply to comment]

eiiii..geli la ngan semut2 tu..dapur mish manis sangat kot.tu yang semut buat rombongan cik kiah..ehehehe~

YOUsoF said... [Reply to comment]

Ada sebab dan hiknah kenapa semut tu 'di-set' keluar bebanyak macam tu.. ;)


Nasib baik Mish tak bunuh semut² tu.. Sebab bunuh semut pun berdosa kalau tak ada sebab lebih² lagi kita bakar dia.. Sebab hanya Pencipta yang layak membakar makhluknya..

pha is said... [Reply to comment]

dapur dah diselubungi makhluk halus.. hahaha

chemay said... [Reply to comment]

tak suak semutt.
kalau semut api tuh lagi laa.
sampai ada nanah2 kat kaki bile kena gigit.
=.=

arshad muhamad said... [Reply to comment]

Pasni Mish kena hati-hati..

Ada kebaikan semut nih..

Cer google cer google..

semutsengal said... [Reply to comment]

amboi.


aku penah simpan burger mekdi bawah tudung saji bajet nak makan masa tengah malam, sekali semut hurung, sengal betul semut tuu