Monday, August 2, 2010

Janganlah Memburu Angin Yang Berlalu



jangan salah paham tentang penceritaan aku pada hari ini...entri ini..juga pada sunyi hati ini..muram..

bukan salahmu hatiku terluka. cuma kebenaran hadir tanpa dipinta.. jujur..
hidupku kerana semangat mu...yang satu ketika sering ditiupkan..disuntik..ke dalam urat darah dan nafas hembusku...hingga setiap panah mutiara jernih mudah terhapus.

khayalku bukan bersedih..bukan jua merintih..tapi aku bersyukur...seribu batu perjalanan..sejauh bumi kau redah..kau bisa temukan dia.

semoga segala berkat dari Yang Esa, semoga diturunkan kebahagiaan buatnya..hadiahilah sinar dalam hubungan mereka...

dan pengakhiran ini...aku bersyukur..segala penantian yang kecundang berakhir dengan kedukaan yang tiada parah..hanya yang mengetahui mungkin memahami..

dan kini, tekadku pada yang Setia, ku hargai..dan akanku yakinkan hati dan jiwa serta segala seribu rasa hanya pada yang menanti.....

aku sedih??kecewa??huh..!!!siapa yang cakap??air muka aku, memang xdapat menzahirkan seribu rasa di kalbu..tapi untuk menyimpan rasa sedih atau kecewa buat insan ini..sudah lama aku block...tiada lagi rasa atau perisa tambahan..kerana aku yakin..aku sudah bertemu kebahagiaan yang menanti...tiada lagi penantian..yang ada hanya kebahagiaan buat ku jua...

kata pujangga, setiap kedukaan terselit kebahagiaan yang lebih indah..

p/s : yang berkenaan, semoga kekal ke akhir hayat.....

0 comments: