Friday, August 13, 2010

Naik..naik..naik..

skang ni..sume harga barang dah naik..
haipp~

baru-baru ni gempar kes harga petrol naik..cewahhh..ayat gempar..xleh bla..
tapi btol..memberi kesan towh..uish..walaupun takat bape sen, maybe bagi YB dan anak-anak wek nye xterjejas pun..
duit dorang memang xpenah kurang..hisy~

dan kalau korang alert ngan berita semalam,
kecoh lak coz harga ayam naik...

haipp~~~~~

apa nak jadi lol...

sume pakat nak naik..
xde lak yang nak turun..hurm~

kalau camni ler..
cian anak-anak Mish esok-esok...eh, siap anak lagi masuk point..hehe

tp kalau korang prasan..bila semua harga barang naik..
1 je yang akan turun..
berat badan...
hehehe

kes pokai punya pasal..kena la makan dan belanja berpada-pada..
kalau x, hujung bulan, makan pasir campur garam..
pergh~
sedap ker? haha..



optimis:

tujuan kerajaan buat camni mungkin sebab kajian dorang mendapati rakyat negara kita dah ramai yang obes..so, ni salah satu cara paksa rela rakyat menurunkan berat badan..hahha..

objektif:

kenaikan petrol = rakyat terpaksa jalan kaki untuk penjimatan extra..secara xlangsung..dapat memaksimakan penggunaan lemak-lemak tersimpan.

kenaikan harga ayam = kalau korang alert la kan..daging ayam skang bukan berkhasiat sangat..cz ayam skang banyak kena cucuk...cucuk sana, cucuk sini..bela 3 bulan dah boleh sembelih..so, ayam skang dah jadi makanan yang kurang sihat (pada hemat saya lol)..maka, kena kurangkan makan..oleh itu, cara paling ideal, naikkan harga..

oyeah...siap review ku pada hari ini..hahaha..pandai aku wat andaian..kan??hahaha






















6 comments:

DiNa-DiaNa said... [Reply to comment]

terbaek r...
hehehhehe...

tak pernah pun terpikir relatenya harga naik ngan program diet..

baru perasaan..hehehhe..

najihah sahami said... [Reply to comment]

haha..pasni orang Mesia pakat slim blake...

r3d lollip0p ♥ said... [Reply to comment]

thx for dropping by sis

HANI said... [Reply to comment]

masalahnya lemak itu sangat2 susah untuk dibuang tidak semudah harga barang yang dinaikkan uwaa...
persoalannya..
bila nak kurus ni...

sekarang semua harga naik...

HANI said... [Reply to comment]

tapi lemak2 dlm badan sgt susah utk di buang..tapi harga barang sgt senang dinaikkan...cam mana tu?

najihah sahami said... [Reply to comment]

tu la..kena komplen kat PM balik la nih..nak xnak sume tu rutin~