Saturday, March 12, 2011

Tak Suka Dipaksa dan Jangan Memaksa

sape la kat dunia ni yang suka bab-bab paksa ni kan. memaksa tu ramai la kot. tapi cuba kalau dipaksa. suka ke?

seriyes nak cakap, orang yang kuat memaksa ni orang yang leceh. and i hate this kind of people. sebab saya tak reti nak melawan. sometime. sila la buat-buat percaya yea. kehidupan yang banyak menjurus ke arah paksa paksa ni membuatkan saya menaip entry merapu ini. adoi.

kita suka memaksa bila dalam keadaan terdesak tapi kenapa kita tak suka dipaksa bila orang lain terdesak. ehemm. nape ek.

kita suka paksa orang untuk cakap perkara yang dia sembunyikan, tapi kenapa bila kita dipaksa untuk bagitau perkara yang kita nak rahsiakan. kita tak suka. kenapa eh?

kita suka paksa mak kita masak untuk kita tapi kenapa kita tak paksa diri kita masak untuk mak kite eh. ok yang ni Mish paham. jawapannya sebab masakan mak lebih sedap. haha.

tapi  kalau tang sayang. tang hati dan perasaan. ouch. jangan paksa ye bang. sensitif. haha. gediks kan.

**seriyes mood**

If you met somebody and really love him very badly, you’ve got set him free. If he came back along with happiness (as Godsend) to you, no doubt he’s yours forever. If he doesn’t, your destiny never let him be yours to begin with. That’s why love doesn’t end up by a marriage and the marriage isn’t the scent of love ending; but its beginning of the eternal true love passion. That’s the thing make acquintance, love and marriage so special and inscrutable to human being as a gift from Allah The Most Omniscient…

so, tak payah bimbang kalau dia pergi. kalau dia jodohmu. pasti jumpa gak kat atas pelamin nanti. hehe. ehem..

psst~
still..its hurting me..

20 comments:

azwa_amani said... [Reply to comment]

ye betul tu..amani pun tak suka dipaksa buat apa yg amani tak suka..tapi, kadg2, perkara yg tak kita sukai tu sebenarnya yg paling baik buat diri kita... :)

najihah sahami said... [Reply to comment]

@azwa_amani

aah btol. mungkin sebab kita xnmpak lagi kot kebaikan org paksa tu. pasal tu xsuka. adoii.

tp tetap tak suka dipaksa. salah ke kalau cakap lek lok? kan kan?

miss fatihah said... [Reply to comment]

ala..sape suka kene pksa2..btl x?

HATYCIKNUURUL said... [Reply to comment]

sukeeee ayt yg last tuh,..klu btol die jdoh kite,dduk jgk same2 kt ats plamin tu,..weee,sweet jer rse,.haha,.nice entry,.CN pon xsuke org pkse2 CN,.sbb nnti jd xikhlas,.

.:|kamaryeah|:. said... [Reply to comment]

kadang2 bila kita dipaksa utk buat sesuatu tue mungkin utk kebaikan kt jugak~

x semua yg kt buat tue betul n xsemua yg kt terpaksa buat tue x betul~

kan kan mish??

padin said... [Reply to comment]

wah madah berhelah mish ea ekekee, umm yelahkan paksa2 ni memang tak best,

Bulan said... [Reply to comment]

sape yg paksa u?meh ckp sini.ahakss
ade org paksa u kawin ke yunk?
kawin je la.i gak leh tumpang bergambar.ehee

ZACK ENTRY said... [Reply to comment]

tak pernah merasa kapel-kapel lagi..heheh

tetapi masing-masing kene memahami antara satu sama lain..kan? kan? :)

.: iEyLa :. said... [Reply to comment]

La ikraha fiddin..

even dalam agama pon tiada paksaan..

najihah sahami said... [Reply to comment]

@miss fatihah

yepp..btol!!hehe

najihah sahami said... [Reply to comment]

@HATYCIKNUURUL

haha..duk atas pelamin terus jadi suka ea nurul? clever2..hehe

RuSh D said... [Reply to comment]

iyer ler... x nk paksa mish bg keropok lekor lg dh...mish kan x suka dipaksa..haha...

najihah sahami said... [Reply to comment]

@.:|kamaryeah|:.

aah mar..btol la tu...huhu..

najihah sahami said... [Reply to comment]

@padin

madah tu betol la padin. tp berhelah tu totally wrong. hahaha....

Aretikz said... [Reply to comment]

Kebanyakkan komen memang tak suka kena paksa.. tp.. xda pula ckp.. sya pun pndai memaksa.. hehe.. apapapun.. sma jak konsepnya.. kao xsuka kna pksa.. kita pu jgn ska memaksa.. namun itu lumrah.. dalam agama kalau benda tu perlu kita paksa, memang kena paksa.. macm memaksa anak sembahyang, kan wajib.. xkan xnak kena paksa kot? dosa tangungan ibu bapa.. hehe..

najihah sahami said... [Reply to comment]

@Bulan

haha..i like la kalau ade yg paksa kawen ni yunk..hehe..
xpe2..t kita sama kerjakan org tu eh. haha

najihah sahami said... [Reply to comment]

@ZACK ENTRY

haha..xsemestinya kapel je la zack...kawan ke, adik beradik ke..paper je la..mesti xlari la dr kes paksa2 ni. paksa rela ke..haha

najihah sahami said... [Reply to comment]

@.: iEyLa :.

yeahh..pakar motivasi kuuu!!!

LadyBird said... [Reply to comment]

sape yg paksa mish ni?

adakah berkaitan soal hati dan perasaan?

hati dan perasaan xleh dipaksa-paksa.. tp perbuatan boleh dipaksa walaupun buat tanpa kehendak hati..

Kalau soal hati dan perasaan, jgn sesekali memaksa diri.. biar dia dtg sendiri..

apik pehe said... [Reply to comment]

yak mishh..bakpo gak pulok nih?haishhh...