Sunday, January 15, 2012

Jadi Lelaki Harus Lah KUAT

Aku..bukanlah Superman. Aku juga bisa nangis. Bilaaa kekasih hati. Pergi meninggalkan aku.

Ahaks. Tu lirik lagu aku bukan superman. Kan kan?siapa tak tau boleh rujuk youtube okey. Ekceli, Mish nak citer pasal ni. Mish kan, ada la kan, sorang kawan ni kan, kawan lelaki la kan, dia ni kan, kan kan kan. Haha. nyampah tak banyak kan camtu. Okeh, dia ni tak tau la nak cakap. Dia baru putus. Tak de la baru sangat. Dah hamper lima bulan kot. Tapi, ermm..ayat apa ek patut Mish guna. Emm..dia ni tak kuat. Kasar tak ayat tu.

Asal dengar lagu yang dia pernah layan ngan ex dia, dia mula la cakap teringat la. Terus tak de mood la. Tensen la. Tak pun kalau time dia teringat ke apa, terus je dia down. lepas tu gi hisap rokok la. Buat kerja bodohla. Contoh cam pi tumbuk dinding sampai tangan luka la apa la. Bongek tak keje camtu. Apa kalau kau buat camtu ex kau tu nak balik la kat kau. Haishh.

Sebagai lelaki, tak mau la tunjuk lemah. Mish pun ada jugak turun naik, tapi, cuba la tabah. Cuba la bertahan. Belajar terima hakikat. Mengeluh pun tak baik kan. Be gentleman. Baruuuu la ramai perempuan minat. Hehe.

Kan saeng-saeng ku sayangggg??heee.

9 comments:

Akeyla Frr . said... [Reply to comment]

Betul ah kak mish! Apa ah tak macho langsung. Lemah!! hahaha. Eh. Amboi melampau pulak keyla. Hahahaha. (Y)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

kadang2 lelaki lbh lemah dr wanita.naper ek?

Puan Besar Shag Yahaya said... [Reply to comment]

Bebel je panjang panjang kat dia. Tapi guna nada yang lembut lagi menggoda k ! Cuba cerita kat dia kenapa dia kena lupakan semua.

Moga berjaya naik kan semangat diaa sayam :D

Apik Pehe said... [Reply to comment]

huhu..dia tunjuk kt mek sbb nk mek prihatin kat dia..kn kn kn

Aretikz said... [Reply to comment]

Uuh.. nasib bek kita dua putus dulu dinda xtensen kan? Eh? Haha.. Sekarang masih nyambung nggak? ahakz..

Kalau down sal tu, memng lumrah.. tp orang kita xsedar.. cinta manusia xpernah kekal, cinta kepada Allah itu yang kekal..

Cinta tu hanya pinjaman, Allah berhak tarik dari hati, sebagai peringatan, buat kita yang sentiasa lalai dan leka..

Kalau dah nikah, apa yang dibuat semuanya pahala.. Tenang hati tak terkata.. ni baru kapel.. Syaitan paling suka nyucuk orng yg mcm ni.. sampai lupa, Allah itu maha mengetahui segalanya..

Kuncinya, kembali pada-Nya, jadi Mish kenalah nasihat dia, mcm dinda nasihat kanda selalu.. eh?

pha is said... [Reply to comment]

sekuat-kuat laki pon akan lemah kerana seorang perempuan... lumrah dunia..
tapi untuk kes ni, tak perlu la laki tu nak "menunjuk-nunjuk" sangat kelemahan dia tu... hehe

missSenget said... [Reply to comment]

cakap pasal apik ke ni..?


eh.. terteka plak..

hehehe..

Amni said... [Reply to comment]

ermm.. lelaki ni kalau ada yang lemah, itu biasa.. cuma kalau pasal perempuan nak lemah-lemah depan orang, memang sangat la tak sesuai.. bukan kerana dia lelaki dia perlu kuat.. cuma lelaki punya tanggungjawab lebih pada masa depan.. kalau pasal perempuan nak lemah, amcam mana nak pikul tanggungjawab yg lebih besar nanti kan? ermm..

diana said... [Reply to comment]

AJAK DIA BERJUMPA AKWAN2 LAIN LA MISH..BAGI DIA HAPPY..:p