Friday, August 19, 2011

Di Sisa-sisa Akhir Ramadhan 2011

salam Ramadhan semua.

kita nampaknya dah semakin hampir dengan raya dan semakin dekatttttt dengan sepuluh malam terakhir. semua dah bersedia ke untuk mengdouble triplekan amalan masing-masing di sepuluh malam terakhir Ramadhan nanti??

opss! buat-buat tanya orang tapi diri sendiri bukan bagus sangat. hehe. sekadar mengingatkan.

tiba-tiba hati berdetik, untung la siapa yang boleh sembahyang. tahun depan belum tentu kita berjumpa lagi dengan Ramadhan al-Muabarak ni kan?

terawih di masjid dan surau pun semakin lama semakin sikit pulak orang. mentang-mentang puasa dah nak habis. terawih pun ntah kemana. ades. mula-mula Ramadhan dulu, ada la jugak 5 6 baris jemaah. tapi kebelakangan ni. nak penuhkan dua saf pun macam sakit. adoi.

12 comments:

CALLME mar . said... [Reply to comment]

tahun depan belum tentu kita jumpa lagi ? tersentuh hati saya :'(

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

alhamdulilah..setakat ni saf kt msjid dkt umah nuru ni xberkurang agy ehehhe

Hana Soffelia said... [Reply to comment]

Kan? ustaz slalu sebut pasal fenomena 10 mlm terakhir ni. Tp yg xbeznya, ustaz ckp, makin berkurang plak org.

laskar pelangi said... [Reply to comment]

mishhhh~ sebak jewwww ni =.=

kot kot tahun depan dah xde kan...ni ramadhan terakhir ke..semua kita tak tau ann

BENA said... [Reply to comment]

mish selalu g terawih x?
eeeee kalo la mish kat kuantan kn besh.leh g sesame terawih kann. hee ;)

adwafarahin said... [Reply to comment]

yg pasal terawih tu besela kan dekat2 raya makin kurang la saf hehe mcm kat tmpt adwa

BM said... [Reply to comment]

haha..betul tu mish..
azmi sendiri pun makin malas..
malas makin membelenggu diri...

eRza farEeha said... [Reply to comment]

i pon takot xleh smyg ujung mlm terakihir ni..waaa..rugi2..

~Nana 귀여운~ said... [Reply to comment]

lagi 11 hari je nak raya..persiapan dah ada? baju raya? kuih raya? kasut raya? tudung raya? heheheh

Wanie said... [Reply to comment]

tingkatkan amalan dinakhir ramadhan ni..
kurangkan blogging <-- pesanan untuk dri sendiri ni..hehe

syrupmasin said... [Reply to comment]

haha..2 saf pon susah nk dpt :D

alif haris said... [Reply to comment]

waktu last2 ni orag dah lailatulkamdar .. huhu