Saturday, August 20, 2011

Perangai Biadap Manusia Di Bulan Puasa


Makan depan orang ramai.
 

korang ada tak perasaan geram kat makhluk yang tak reti nak hormat orang puasa macam ni? Boleh pulak di saat korang menahan lapar dahaga tu, dorang pergi teguk ais kacang atau air tebu. Tak pun 100 plus depan korang. Lepas tu buat muka konon air dia tu sedappp giler.  Pheww. Ketar iman kejap. Rasa menggelegak je anak tekak nak jerit, “Woi, tak reti nak hormat orang puasa ke??”. Hehe. Bekeng la pulopss.

Main mercun dalam surau.

tengah-tengah syok tok imam duk baca al-Fatihah untuk sembahyang Isya’ rakaat ke empat, ade budak-budak baling mercun dalam surau. Pergh..memang menguji keimanan dan kesabaran beb. Tok imam tu pulak boleh melatah jatuh terlentang. Tak pasal-pasal kena sembahyang balik. Adoi. Bala betul la mercun ni. Kalau tau sape punya keje tu, Mish pi ikat tangan dia kat pokok kelapa yang ada banyak kerengga. Padan muka. Haha.

Curik selipar orang sembahyang terawih

Ingat masa pi sembahyang jumaat je kea de kes curik mencurik selipar ni. Masa sembahyang terawih pun ada beb. Lagi-lagi selipar yang kena curi tu selipar pakcik-pakcik yang dating surau atau masjid jalan kaki. Rumah lak jauh. Fuh…tanggunglah dosa ang buat naya kat pakcik tu. Tak baik doe. Ish..jangan selipar kena curik time sembahyang sunat aidilfitri dah la. Kesian selipar raya orang. Haha.

Haha. Bulan-bulan mulia ni buat la pahala banyak-banyak beb. Kadang-kadang kita tak perasan pun apa yang kita buat tu salah. Sebab tu kena banyak muhasabah diri dan yang penting, pikir dulu sebelum buat. Hik hik. chaw!!

19 comments:

muhamad hanif said... [Reply to comment]

paling biadap aku rasa, curik selipa wehh !!


tension!tension!

difficult easy. said... [Reply to comment]

betulll! main mercun tu memang tak tau lah nak cakap apa. sakit jantung masa semayang terawikh. haha.

NURUL AINI NORAZMAN said... [Reply to comment]

mmg kuang ajo yg main mercun time org tgh tarawih tuh,.tanjat imam taw =p

sab said... [Reply to comment]

yup! betul...berfikir dahulu sebelum bertindak dalam apa jua perkara! sabar ye sayam!

alif haris said... [Reply to comment]

geget je mish orag cmni .. hehehe :D

Wanie said... [Reply to comment]

tertanya2 mish update katne ni?hehe
ke autopublish?

33 ni tak penah buat lagi la..huhu..insyaallah xkan buat.:)

eja said... [Reply to comment]

yg main mercun dlm surau tuh pnh kene..haisshh x kusyuk..

BM said... [Reply to comment]

dajal sungguh..
hihi..

diana said... [Reply to comment]

main mercun dalam surau??
memang nak kena lempang la tu..

Puteri Iqa Izyan said... [Reply to comment]

paling tak suka orang main mercun time terawih.

penah dulu, tok imam kat tmpt iqa terkejut time tgh sembahyang. kesian pulak..

tomatokering :) said... [Reply to comment]

tu la pasal mmg biadap . meh kite bom dorg . kui3 ;p

~Nana 귀여운~ said... [Reply to comment]

perkara ni mmg selalu terjadi kat bulan puasa....
haih mmg tak beradab lgsung..

|| a - j . E . E || said... [Reply to comment]

isk.. ni mish ke?? ke orang lain yan tolong buat entry ni?? mwahahahahah

apik pehe said... [Reply to comment]

haha..mek kan garang..pergi la kejar sorang2 budak baling mercun tuh

eRza farEeha said... [Reply to comment]

y main mercun tu xbole blah tu...hoho

YOUsoF said... [Reply to comment]

Hehe nasib baik tak melecur anak tekak mish tu kan... ;D

Bekeng tu apa eh? hehe


Kadang² geram jugak dekat budak² pembaling mercun tu, dah tak sabar sangat nak tengok tangan putus agaknya..


Cakap pasal selipar hilang, pengalaman Usop memang banyak.. indah untuk dikenang.. heheh

adan said... [Reply to comment]

biar betul budak2 buang mercun dalam surau.. ke halaman surau.. gila gempak ar budak baling mercun tu.. ahahha..

curi selipar time bulan puasa lagi senang dari curi selipar time solat jumaat.. malam-siang amat berbeza keadaannya.. ahahaha..

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

yg main mercun dlm kwsn msjid tu mmg biadap sungguh..,mau xtcbut jntong ni haa..

kyoshi_sousuke said... [Reply to comment]

dh byk pun selipar aku hilang lpas solat terawih~haha O_o