Saturday, December 24, 2011

Kalau Aku La Jadi Kau......

well, setiap kehidupan mesti ada masalah kan. tak namanya kehidupan kalau tak de masalah. tak kisah la kita cari masalah tu ke. atau masalah tu cari kita. sebab masalah tetap masalah. bila dah ada masalah, memang kau lari sampai kutub utara pun masalah tetap tak selesai.

ramai orang amek jalan singkat bila ada masalah. korang? amek jalan panjang ke jalan pendek bila berdepan dengan masalah?haha. panjang pendek bukan ukuran. ada sesetengah orang, bila ada masalah, dia amek dadah. oh no! jangan tiru aksi itu okeh. ada jugak sesetengah manusia tu, suka bercerita bila ada masalah. yeah..ni la yang Mish nak bebel ari nih.

kita bercerita sebab nak ringankan sikit beban. nak meluah dan pape jelah. mungkin juga kita nak sokongan. tapi..pernah tak korang terima hasutan? erk..

"kalau aku jadi kau, dah lama aku tinggal dia.."
"kalau aku jadi kau, tak payah laaa nak bagi muka sangat. kau halau je dia."
"nasib baik laaa bukan aku, kalau aku, dah lama aku belasah budak tu. tak payah nak berlagak baik sangat."

dan seterusya. haish...lain diharap. lain yang dapat.

11 comments:

semutsengal said... [Reply to comment]

percaya qada dan qadar tu rukun iman.

cik violet said... [Reply to comment]

sabar dalam apa jua keadaan ea :)

YOUsoF said... [Reply to comment]

Bila dah macam tu kena pastikan kata2 positif je yang lekat dalam kepala ok Mish. Kasi buang kata2 negatif tu..

BENA said... [Reply to comment]

apa kata ngadu deka orang yang dekat dengan kite . or tanye pendapat or cadangan


kalau bena ape2 ngadu kat mama :P

chEntA said... [Reply to comment]

banyakkan bersabar dear!

emieysandra said... [Reply to comment]

ermm..pape pun , jgn buat jahat mish! :P

Apik Pehe said... [Reply to comment]

hehehe..terima kasih sbb mendengar cerita...

Cik Aish said... [Reply to comment]

kene buang perkataan 'kalau' hee

eRza farEeha said... [Reply to comment]

kalau la 'kalau' tu memang jadi...

diana said... [Reply to comment]

hehehe...
bila dengar kawan cakap gitu rasa macam selama ni kita buat benda yang salah pulak kan..
dia yang betul..heheh

Woofer Storm said... [Reply to comment]

kalaulah aku jadi kau,dah lama aku tak ingin jadi kau..kerana aku memang tak ingin nak jadi pun..ehe apa benda ni??sy sendri yang pusing..alahaii

#selamat malam budak sombong..ehhee