Sunday, December 4, 2011

Kau Nak Kutip Sampah Kau Balik? SILAKAN.

dalam hiup kita ni kan, kita mudah sangat nak menilai seseorang. kita mudah menghakimi seseorang. kita susah untuk percaya kepada kebenaran. kita mudah tertipu oleh kepalsuan. kan? hehe. bila semua tu terjadi, kita akan rasa sedikit perasaan kecewa, marah, sedih dan yang sama waktu dengannya. lepas tu kita akan emosional. masa emosional tu, kita cakap benda bukan-bukan. kadang-kadang, yang tak terlintas pun jadi melintas. eh, boleh macam tu?

ok serius.

bila fikiran kita di luar kawalan, kita lupa apa yang kita cakap. kita maki. kita hina. kita marah tanpa berfikir. lepas tu, bila kau tau kebenaran, kau terhegeh-hegeh nak mintak ampun segala bagai. perasaan orang tu? remuk. ada kau fikir? huuhu..semua caci maki hina yang di beri aritu ingat boleh pakai buang ke? permanent di hati tau. mungkin boleh maafkan. tapi bukan melupakan.

kau nak tarik balik semua caci hina maki tu? silakan. ya, sila tarik balik semua tu. tapi untuk memadam dari ingatan. sukar. moralnya, kawal amarah anda. eheee. cool tak nasihat Mish? PEACE!

8 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

akak dah kena 2mgu lps..dia hina serendah2nyer..then mintamaaf sbb salah phm.wahh mudahnyer.maruah yg dijaja tu apa citer?boleh delete ke?

Nazifa said... [Reply to comment]

cool blog!

terase weh :p

Rozuan Ismail said... [Reply to comment]

MASA NAK MARAH,HABIS SEMUA BENDA DICARUT

diana said... [Reply to comment]

ha..
tu la..kan??
masa marah habis dia keluarkan..
tak sedar yang hidup kita ni ada turun naik nya..

Acik said... [Reply to comment]

yeah, peace!

adwafarahin said... [Reply to comment]

manusia bole maafkan tp ssh nk lupakan kan?kan?

Aiman Isa said... [Reply to comment]

kak cik matng bagi nasihat laaa :D

a'ah.. yep.. sama la ng sorry kan.. ?

Izan Ishak said... [Reply to comment]

nak marah senang sangat kan mish. kadang tu tanpa usul periksa. tp kalau dah memaafkan pun selalunya tetap berbekas slm hati smpai bila2...