Thursday, March 1, 2012

Bila Dah Suka

Assalamualaikum w.b.t,

baru semalam Februari habis, hari ni dah masuk Mac. yeahh. selamat datang Mac! harap-harap Mac memberi lebih keseronokan dan kebahagiaan berbanding Februari. seperti kata kak LM jugak, semoga Mac ni Mish mampu rajin untuk mengapdet.

tadi pagi, barang-barang daripada Pharmaniaga sampai. Pharmaniaga ni kiranya kilang yang membekalkan stok ubat dan sebagainya kepada farmasi di bawah naungan Kementerian Kesihatan Malaysia. kiranya, dia amek tender la. so, berkotak-kotak la sampai tadi sampai penuh ruangan loading bay farmasi. haha. bila barang sampai, kami akan cop, sign dan lengkapkan detail kat invois tu sebagai bukti kami dapat barang tu. part tu memang serius i dont like. haha.

bila kerja yang kita tak suka, kita tak berapa nak bersungguh buat kan. tapi bila part kemas kotak, cek delivery order number, kira stok, masukkan stok. nak kena main ngan kotak-kotak berat dan ringan tu. yess! yang tu Mish suka giler. sampai lenguh pinggang baru reti nak berenti. lepas tu merungut sakit pinggang. haha. padan muka.

sama la macam bila kita suka kat seseorang, kita akan buat macam-macam supaya orang tu tau dan rasa kita punya perasaan kat dia. kita still buat macam-macam even hati kita sakit dan kita tau kita sedang disakiti. kan?

10 comments:

Nuruashia said... [Reply to comment]

betul tu mish..kalo keje kte xske mmg beratnyeee nk bt ahahahha..
sme gk ngn org yg kte xske..ape die bt mmg sume xkne kn..kesian plak ase

Unknown said... [Reply to comment]

erm..aku pon dah bosan dgn keje aku ni

MISS IMAKASIHDANI said... [Reply to comment]

susah nye nak buat2 suka . xsuka T^T


jom komen sini pulak
cinta, kawan, kawan cinta ;)

laskar pelangi said... [Reply to comment]

alahai.banyaknya kerja dia.semoga sentiasa sabar buat kerja tu.kena ikhlas jugak tau:)
takpe,bulan bulan dapat duitttt:) yg tu bestttt=)

Lydia Miza said... [Reply to comment]

banyak kotak br sampai..mish akan super busy lah tu..hihi.entri pendek2 pun takpe dik pasni.janji jgn sepi tak berpenghujung.

bab usaha seseorang tu akak setuju.tp kadang2 bila rasa mereka ni bertepuk sebelah tgn mereka malu gak nak tunjuk yg mereka suka sgt kat org tu. sbb tu lah..kadang2 cinta tak terluah lbh payah nk capai matlamat sbb 2-2 tak lahirkan perasaan tu dulu ek?bab susun kotak akak tak minat.klu suh akak susun ubat ke, tulis2 ke..yesss i like!!

[.ika itu aku.] said... [Reply to comment]

bila bace entri mish ni terpk something..

kadang tu benda yg kita suka belum tentu yg terbaik n benda yg kita tak suka boleh jadi tu yg terbaik utk kite..tul x?

Pha Is said... [Reply to comment]

bagus la.. suka berkemas rupanya... rajin2.. hehehe

kaioax said... [Reply to comment]

sama la macam bila kita suka kat seseorang, kita akan buat macam-macam supaya orang tu tau dan rasa kita punya perasaan kat dia. kita still buat macam-macam even hati kita sakit dan kita tau kita sedang disakiti. kan? betulllllllllllllllllllllll...:)

teha said... [Reply to comment]

tp kdg2 , terpaksa jugak buat bnde yg kite xsukr.. hahahha !

YouSOF said... [Reply to comment]

Normal.. Ada yang kita suka ada yang kurang suka.. Tapi ok la kan paling kurang kita enjoy time kerja.. ;)


Kekadang kita rasa yang orang tu macam tak ambik peduli pasal perasaan kita ke dia.. Sedangkan kita yang tak tau dia sebenenarnya ambik berat dan suka dengan apa yang kita buat.. Cuma mingkin dia kurang tunjukkan..