Monday, February 14, 2011

Lelaki vs Perempuan : Mana Lebih Ego??

haip..moshi moshi! tiba-tiba je hari ni terasa nak buat tajuk serius pasal sifat lahiriah manusia ni. EGO. sekali lagi, E to the G to the O!! yang jugak bermaksud, bodoh sombong. err. ye ke? haha. 

tapi kali ni Mish malas la nak taip. ni Mish ada kumpul beberapa komen yang bagi Mish menjelaskan antara lelaki dengan perempuan, mana lebih ego.

anda tengok, anda baca, anda fahami, anda nilai!!

Mish ada bawak 7 orang tetamu jemputan yang mungkin ada pandangan atau pendapat sama macam korang semua. dan mugkin lain. tapi tak pe, jangan susah hati. kita baca je.layanzzz~!

**kemacuran : kemachoan.








haha..nak tergelak, nak terasa, nak menangis (eh, tiba-tiba!) pun ada bila baca segala macam pendapat dari tetamu jemputan ni. most of the pendapat tu berkenaan pengalaman diorang tentang kehidupan atau asam garam bercinta. cewwah! kan main kau. ye la. dah cari penat cari pendapat tentang ego dalam persahabatan ke, apa ke. tapi nampaknya tetamu kita lebih berminat ke arah tu. ahaks!! terima je la kan.

so, huraian saya sendiri menyatakan. kalau betul pun kita ni ego, kita takkan pernah sedar sebab yang orang duk cakap kita ego tu adalah sebenarnya salah satu cara bela diri. tak kisah la bela diri dari cerca ke, pandangan orang yang merendah-rendahkan kita ke, apa ke. yang pasti, bagi Mish, ego ni perlu ada dan biarlah bertempat ok!!

kalau lelaki, normalnya akan cakap perempuan ego, dan perempuan pulak akan cakap sebaliknya. maka, sampai kiamat pun takkan usai persoalan ni. adeh.

psst~
tetamu jemputan ni diundang dari laman web INI dan INI.

32 comments:

AMMAR YASIR said... [Reply to comment]

Dalam hal ni Ammar rasa x da yang menang dan tak de yang kalah kot.. ibarat macam telur dengan ayam mana yang dulu?

aNnE said... [Reply to comment]

ego ikut pada diri . ada je lelaki perempuan yang ego tinggi . lelaki ego untuk buat keputusan mungkin , perempuan pulak ego untuk pertahankan diri . ego penting supaya tak dipijak dengan sewenang-wenangnya :)

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

mana lebih ego?op cos la jantan bai,sape yang menafikan menatang tu sengal la.haha~

Cik Jari said... [Reply to comment]

pendapat jari kaki:

laki n perempuan ada egonya yg tersendiri...


tapi...
kalau mish kata ego tuh maksudnya bodoh sombong...semua org tak patut EGO...dahla bodoh,sombong pulak tuh...pergh,teruk tul bunyinye kan??

tapi lagi,
kadang2 org salu salah anggap dengan org yg pendiam n pemalu... nampak mcm ego tp sebenarnya malu..mostly perempuan kot..sebab laki lebih tebal mukanya...:)

*nih cume pendapat peribadi*

PG said... [Reply to comment]

sama-sama ego...

Bulan said... [Reply to comment]

masing masing tye la diri sendiri kan.
mcm mne korang nk dlm hubungan korang.

YOUsoF said... [Reply to comment]

Kesimpulan yang kte dapat?

CERIMINLAH DIRI ANDA SELALU.. ;)

betul tak Mish?

: JannahSuhaimi : said... [Reply to comment]

sama2 ego mish..tapi laki tnggi lagi..:)

Anishaway said... [Reply to comment]

ohmaigoshhh ! anish tak tahu pun pasal ego-mengego nih, sebab anish tak pernah bercinte. tettt !
hehe ;))

najihah sahami said... [Reply to comment]

@AMMAR YASIR

hoho..memang perumpamaan yang bagus...takkan ke mana kan kalau duk gaduh mana lagi ego..haha

najihah sahami said... [Reply to comment]

@aNnE

em..maybe..btol gak tu..
:)

najihah sahami said... [Reply to comment]

@nazirulhazwan~

haha..yang ni lagi la..pes time tak bekap kaum sendiri. walaweyh!!!

najihah sahami said... [Reply to comment]

@Cik Jari

yang pasal bodoh sombong tu..em, bukan ke org ego mostly macam tu ea??huhu..

haha..maybe kot yg tu...
:P

najihah sahami said... [Reply to comment]

@PG

haha. sengang kan. sama2. dua2.
:P

najihah sahami said... [Reply to comment]

@Bulan

wah!pakar cinta dah datang!auww!! haha.

najihah sahami said... [Reply to comment]

@YOUsoF

yep!cermin diri hiasi peribadi!!

najihah sahami said... [Reply to comment]

@: JannahSuhaimi :

haha..kan kan??tetiba je rasa nak setuju. adeh!

RuSh D said... [Reply to comment]

laki ngan pompuan lebih kurang jer.. tgk masing2 ler ada org ego tinggi ada rendah..sbb semua org ada personaliti berbeza...

Cik Yana said... [Reply to comment]

Ego kena tengok pada peribadi seseorang tu. Tak boleh nilai melalui jantina kan? Hahaha~ Kalau ikut jantina ibarat aur dengan tebing la. Sorang cakap lelaki ego, yg lelaki cakap pempuan ego. Hahaha~ tak pasal2 guna peribahasa tu. Tak de kaitan pun. Hahaha~

eRza farEeha said... [Reply to comment]

i pon ego!!hee

akU GaDis said... [Reply to comment]

laki pompuan same je kot ego, hehe

YOUsoF said... [Reply to comment]

cermin diri hiasi peribadi!! so good la ini ayat. ;D

nadzirah aqilah said... [Reply to comment]

sebenarnya takde jawapan.. dan untuk penyelesaiannya.. 2-2 kena ngaku yg 2-2 adalah sama ego.. (eh.. tapi sya x ego) hahahaha

adan said... [Reply to comment]

sokong sangat pendapat yang kedua..!
pompuan memang selalu nak clash je.. gado sikit nak clash..

tomato said... [Reply to comment]

rasa2 same je pon.. kalau kawan2 gaduh (pompuan) kompem ssh nk ngalah banding laki..hu (pengalamn) :)

alif said... [Reply to comment]

dua2 ada ego

Azmi said... [Reply to comment]

erm...depend la kan tapi biasanya org laki lagi ego

FariehanIbrahim [LBC] said... [Reply to comment]

saya naikmoto ego jerk,tapi xego mana. kui3x =PP

tp kebykkn nye mmg laki yg ego.

ayin~weeweet said... [Reply to comment]

tapi
tapi

memang lelaki ego.lelaki sndr ramai ngaku.full stop

Wanzi said... [Reply to comment]

Ego tu sesiapa pun ada egonya sendiri... so tepuk dada tanya dirisendiri.....

RastaMat said... [Reply to comment]

pompuan..
kompom..
sekian..

Imran Rajawali said... [Reply to comment]

PENDAPAT #100000000000000

Nasihat Imran ............................

Laki pompuan sama je egonya ! Tak percaya ? Cuba baca balik pendapat - pendapat yang disiarkan di atas . Percayalah , tiada sesiapapun yang sempurna .