Friday, June 24, 2011

MASA sebenarnya sangat MENAKUTKAN

satu saat itu masa.
satu minit itu masa.
satu jam itu masa.
satu hari itu masa.
satu minggu itu masa.
satu bulan itu masa.
satu tahun itu masa.



masa tu sangat ajaib. sebab ia boleh buat macam-macam. boleh mengubah macam-macam. boleh mendatangkan macam-macam perkara. ada yang buat lebih baik. ada yang buat lebih buruk. semuanya bergantung pada masa. most of them la. ini cuma berdasarkan kepada my opinion. dont get me wrong if you totally disagreed with me.

orang mengandung boleh melahirkan anak.
orang couple boleh break.
orang kawen boleh cerai.
orang hidup boleh mati.
orang yang susah boleh senang.
orang yang dekat boleh jauh.
orang yang kecil boleh membesar.
orang yang sakit boleh sihat.
orang yang berteman boleh berseorangan.
orang yang sedih boleh gembira.
orang bahagia boleh derita.


kalau boleh Mish nak masa berhenti. kalau boleh Mish nak masa berundur. sebab kadang-kadang Mish takut what will happen next. siapa yang akan datang, dan siapa yang akan pergi dari hidup Mish. biarlah masa yang dah berlalu tu berulang sepuluh kali sekalipun. sebab Mish tau Mish dah cukup kuat untuk hadapi semua tu. tapi untuk sesuatu yang belum Mish hadapai, tak pernah Mish lalui. its too scarry.

masa sangat menakutkan.

14 comments:

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

kalo bisa kan..mmg semua org nk hentikan masa huhuhu

cheqwa said... [Reply to comment]

demi masa,sesungguhnya manusia kerugian... :(

Hati Batu said... [Reply to comment]

insya Allah setiap apa yg kita lalui tu baik2 je..:) kalau ad ujian sekali ianya untuk mmatangkan kita..:)

alif haris said... [Reply to comment]

huhuhu jadi seram dgn masa ! nk bunuh je la masa nih , kalau boleh =,=!

YOUsoF said... [Reply to comment]

Usop pun paham apa yang Mish nak sampaikan ni.. Serius takut kalau5 tak dapat nak handle keadaan tu..

Tapi tiap masa kita kena fikir positif n positif rite?.. ;)

diana said... [Reply to comment]

ikutkan hati akak pun nak masa berhenti je..tak nak berundur.sebab masa lalu akak sangt suram..
masa depan pulak,mcm mish kata la,
tak tahu apa akan jadi..
jadi sebaiknya akak nak masa dihentikan..hehehe

apik pehe said... [Reply to comment]

eee..takotnyer..
memang la mek weh..\kiter tak tahu apa yang ada dihadapan nanti..
hanya mampu berserah jer..
beserta doa..tu penting..huhu

emieysandra said... [Reply to comment]

cmne pun kne lalui gak sume masa tu dgn tabah & bersemangat!! hoyeahh. ^^

Afiq Bukhari said... [Reply to comment]

kalau xde masa, kita xkn lahir atas dunia ni :)

Wanie said... [Reply to comment]

betul2..x sanggup nak hadapi mase dpan..sbb x nak kehilangan org2 yg kite sayang skang ni..huhu

kalau la kite boleh stop kan mase..hehe

A retarded kitty said... [Reply to comment]

benda yang paling jauh dari kita: masa lalu

iwan_dextrous said... [Reply to comment]

jangan risaw ler..i kan ad..ihihi

.m y z. said... [Reply to comment]

setiap yang berlaku Allah dah tentukan sejak azali lagi. so kita sebagai hambaNya kena lah bersedia kan ;)

ishiko said... [Reply to comment]

xbleh mish.. u kena kuat utk hadapi masa akan datang.. just live with full of hapiness ^^