Saturday, November 6, 2010

Perlu ke Macam Ni?

pagi ni..yep..jam sebegini pada malam-malam sebelumnya..
aku sedang lena diulit mimpi..
tapi pagi ni..pada jam sebegini..
hurmm..
aku masih bermenung muka..

menerawang setiap inci sifatku..
lantas terlintas dalam minda..
apa ada manusia sempurna??
apa ada manusia yang disukai, dan disayangi sekalian jelata?
sedangkan Nabi punya seteru..
apatah lagi kita pengikutnya.

kalau tiada yang sempurna..
kenapa harus kita selalu bermuka-muka..
depan pura-pura baik..
tapi belakang, segala umpat keji diberi hadiah.
aahh..sifat manusia memang pelik..
aneh..unik??

seperti mati kutu andai mereka berdiam diri..
aah..sangat penat bila memikirkan mereka yang tiada sudah ni.
menghukum orang melalui bicara tajam mereka..
menganiaya rakan sesama kerja..
nauzubillah~


7 comments:

alienelliz said... [Reply to comment]

=)

apik pehe said... [Reply to comment]

mishh..dah la tu..biarkan jer diorang..

dah ek..shhhhhh...

alexa yussida said... [Reply to comment]

saba je taw...bila kita diam org tu pon dah takde modal nk mngutuk mngeji..:)

Bulan said... [Reply to comment]

sabar ye mish..mulut org..xleh nk tutup..
pandai2 la dorg dia bile dah penat umpat keji tue

Tomato Gurl's Life said... [Reply to comment]

sabar mish..ciktom pun selalu kena...waaaa ;(

YOUsoF said... [Reply to comment]

Betul tu.. sabar² dan sabar..

*Ingat DIA selalu..

Cik Jari said... [Reply to comment]

sabar sebahagian drp Sabariah..
contohilah sabariah yg cool & beriman....:)