Saturday, April 30, 2011

Make Your Own Decision

dulu kan, kalau Mish nak buat apa-apa mesti Mish tanya orang dulu. tanya pendapat orang. pandangan orang. takut gak kalau-kalau apa yang kita buat tu salah. dan kadang-kadang suka dengar pendapat orang sebab di luar jangkaan kita.

tapi yang sebenar-benarnya..pendapat kita, pandangan kita, keinginan kita tu yang lagi penting. kalau ikutkan sangat pendapat orang, last-last tak dapat hasil yang diingini. nak salahkan mereka ke? alahai. kan dah kesian kat diri sendiri. 

hoho. pernah sekali tu Mish keluar makan ngan seorang teman. cewwah. ayat teman boleh mengundang kontroversi di sini yea. lepas tu masa kat kedai makan tu memang blur sangat. tak tau nak makan apa. alih-alih Mish suruh la teman tu suggestkan makanan untuk Mish. sebab macam banyak sangat nak dimakan. menu C dan F pun macam menyelerekan. dia cakap ambik menu B. nampak sedap. oh ye ke sedap. ok, ai try lah. 

alih-alih masa makan tu. erk.waddehel. nasik apa nih? apa nih? what is this? adeh. ok, bukan selera saya. camane la saya boleh order tanpa tengok dulu apa yang dalam menu B. tu laa. ikutkan sangat kata orang membuta tuli. kan dah membazir. adeh.

moralnya nak cakap kalau kes tu memang terang tang tang la ai yang sengal otak sebab ikut tanpa fikir panjang. hahaha. merana badan sendiri.

psst~
kalau dalam soal hati, jangan ikut cakap orang. nanti menyesal tak sudah.


4 comments:

Bulan said... [Reply to comment]

i jrg order mknan yg x biase mkn.eheee

Woofer Storm said... [Reply to comment]

Teman tapi mesra..TITIK!!!

Ashiya Mizuki said... [Reply to comment]

oder menu sama jer sampaikan orang yang ambil order tu pun dah tahu nak makan per...

soal hati, diri sendiri yang buat keputusan. tanya pendapat orang lain boleh tapi janganlah terlalu ikut pendapat tuh. kita yang menanggungnya mish. kata org lama2, kawan tyme senang memang banyak, tyme susah??? emm..

RuSh D said... [Reply to comment]

kadang2 senang,kadang susah nk wat decision sendiri..huhu