Thursday, November 24, 2011

Tinggal Dengan Orang Suka Masak Buat Lemak Makin Giat Naik

haipp semua! dah makan? belum? ish..kesiannya. haha.

muka bulat jangkit ngan suzy!
tadi before balik keje Mish timbang berat. eksaited nak timbang sebab tengok jam makin longgar di pergelangan tangan. rasa macam nak meloncat je atas penimbang tu bila tengok berat naik dua kilo. tiba-tiba rasa macam nak jadi Hulk.

macam mana la berat badan tak naik menimbun-nimbun. lemak bertambah dengan jayanya. tiap-tiap masa makan. doplohpatjam mulut kumat-kamit duk kunyah makanan. asal balik umah je, ada je benda yang menarik perhatian Mish untuk masuk dapur. haiya. tensen meh.

perut ni, kalau di ajar makan sokmo, dia selalu la lapor. kalau ajor berlapor sokmo, tak makan nasik seminggu pun tak pe. ades. kitaran perut normal, biasa la kan. hehe.

tambah-tambah skang ni Mish duk ngan housemate yang suka masak. tak de benda nak dimasak pun dia cari jugak benda untuk dimasak. dia ni memang jenis tak boleh duk diam. dia jadi resah bila dia duk saje-saje tak masak. penah jumpa orang macam ni? haha.

balik keje, terus je dia masuk dapur, kalau tak masak lauk, dia rajin la nak buat popia la, jemput pisang la, cucur udang la, kerepek la. adoi.. memang rajin tahap maksima dowh. manusia macam Mish ni, bila dah ada makanan kita ngap je la kan. tak makan nanti membazir. cian member. penat dia masak. dia masak best owh. no wonder la setiap kali balik kampung umi akan cakap Mish makin bulat. haha.

lemak-lemak ni memang dah mampat molek ni. hari-hari ada pertambahan ukur lilit.

10 comments:

diana said... [Reply to comment]

untung la..
dpt kawan rajin memasak...
dah kurang beban tu..
hehehe

Jay said... [Reply to comment]

hehehe...baru naik 2 kilo mish..Jay dah turun 10 kg skrg ni..haha..perut pun dah slim semula..tak macam dulu...kih kih kih...

JIJI YU said... [Reply to comment]

aku kalo tak makan nasi ok je..kalo tak makan roti..demam

Suara Kalbu said... [Reply to comment]

Ish ish ish.. hok moleknya bagi je kawan Mish tu duk dengan akak supaya akak boleh makan sokmo hihihihihi

LadyBird said... [Reply to comment]

bestnye kalau akak dpt rumet camni..
kim salam kat rumet..

eRza farEeha said... [Reply to comment]

untung laaaa!!!debab la mung t!

Cik Aish said... [Reply to comment]

untung laa..haha..mmg leh naik berat badan mcm ni

Lelaki Ini said... [Reply to comment]

tak pndai masak..
nak kawen dsgn dia boleh??
hahaha

Tea said... [Reply to comment]

Muke comey gitu.. Apepun boleh..

BENA said... [Reply to comment]

minggu ni bena masak megi je . mama xde. so boleh la turun 3 kilo . ok? hahaha ;)