Wednesday, November 9, 2011

Lelaki Itu Bodoh Bila.....

 opss..yang ni tak bodoh ok! yang ni kawaiii....hahahaha. buerkk! sape kenal mamat nih angkattttt meja!

ehem ehem...para lelaki sekalian.datang sini meh. nak bagi ceramahhh sikit. ishh..

ada la orang tua ni pesan , lelaki yang tak pandai nak mengawal amarahnya adalah lelaki yang tidak bijak. tidak bijak adalah sangat sopan berbanding bodoh kan? so, jom guna tidak bijak. lelaki yang bijak akan menggunakan akalnya untuk mengawal keadaan. lelaki yang bijak tidak akan memburukkan keadaan. sebab itu la Allah s.w.t bagi lelaki lebih akal berbanding perempuan. ada pahammm? hehe.

oleh itu para lelaki, kawal la emosi kamu okeh. Mish pun tak suka lelaki marah-marah nih. menyampah tau tak. sembur sana sembur sini. nak tunjuk ganas? tak perlu!! bajet hebat la bila dia marah. hek eley, kalau kau boleh marah, aku boleh mengamuk. amacam? hak hak.

lelaki yang macho is lelaki yang melayan perempuan seperti perempuan. kalau perempuan tu berapi, di haha. ayat dah macam kambeng hilang janggut. okbaiiii!

15 comments:

Nazifa said... [Reply to comment]

cian kambing ilang janggut

i pun x suke lelaki cmtue :)

BENA said... [Reply to comment]

kalo perempuan kuat marah pulak macam maneeeeeeeeeeee mish? hihihihih

Woofer Storm said... [Reply to comment]

susah gak nak kwal emosi ni..heeee

kajaharuna said... [Reply to comment]

wahai lelaki.. kawal la perasaan marah mu...

Aiman Isa said... [Reply to comment]

lidah yang baik terletak pada hati..
hati yang tak baik terletak pada lidah..

:D

Tea said... [Reply to comment]

Kita kalau marah pun boleh buat yg bukan2... Kalau sayang x perlu marah...

Hana Soffelia said... [Reply to comment]

Betul tu Mish. Suka lelaki yg cool je.

semutsengal said... [Reply to comment]

kalau ayah kita marah kita, adakah dia tidak bijak ? Ummp, musykil lah.

laskar pelangi said... [Reply to comment]

pewittttt! dah macam pakar lelaki dah mishhh sowang nie..hehehe=)

diana said... [Reply to comment]

tak suka jugak lelaki marah2..
lelaki marah2 nampak tak comel..beza dengan perempuan yang bila marah nampak lawa sangt..
wakakaakka

eRza farEeha said... [Reply to comment]

wahh..pndi dr cinta ni bg ceramah noo..ahahha
i xknai pon laki atas tuu..ahha

YOUsoF said... [Reply to comment]

Orang yang kuat bukan orang yang berotot-otot tetapi orang yang mampu mengawal amarahnya dengan baik.. ;)

Sarah Mohd Saleh said... [Reply to comment]

mmg sgt bodo pon...xreti jge amarah tuhhhh.pfrtttt

Hanie_Dew said... [Reply to comment]

kaannnn...lelalki bila marah ego yang lebih lebih. akak ada 99 xnak guna. err.bukan sume la.. byk lagi lelaki baik di dunia ni.

Puteri Iqa Izyan said... [Reply to comment]

respect gile lelaki yang tak marah2. =)