Saturday, November 12, 2011

Buat-buat la reti tolong orang buat keje sikit

Salam semua! Yeay! Hari ni Sabtu. Sabtu kan cuti. Bila cuti mesti la free duk umah. Bila free duk umah awal pagi dah masuk dapur. Perut pun awal je berkeroncong hari ni.

Pernah tak korang jumpa orang yang tau reti makan je. tapi tolongnya tak mau. Kalau tak tolong masak pun at least lepas orang masak tu tolong mai kemas pun dah kire ok kan. Mana nak tau kot kot dia tak reti masak kan. Ye la, nak makan sama-sama. Tapi yang masaknya sorang je. haishh. Dah macam kuli pulak rasanya tukang masak tu.

Paling-paling kurang lepas makan tu, buat-buat la reti angkut pinggan lauk atau cawan-cawan tu. Pi basuh kat dapur. Ni tak, siap makan, dah la last sekali. Angkut pinggan dia je. adess. Dalam hati, terdetik jugak nak cakap “kurang ajar”. Ada pembantu rumah pulak nak angkut dan basuh semua tu. Haiyaaa.

wahai lelaki budiman..jangan la amek perempuan ni jadi bini. haha. 

18 comments:

Akeyla Frr . said... [Reply to comment]

SABAR LAH KAK NAJIHA :((

HMM. JGN KAWIN!!!! HAHAHA

kocix! said... [Reply to comment]

huahaha..sappo tu?
ee pmalaih sungguh!

Yana Houry said... [Reply to comment]

nasebla my husband xgitu...

alif haris said... [Reply to comment]

btawu sapekah die mish ... boleh alif reject awal2 .. harharhahr ":D

delarocha said... [Reply to comment]

makan luar je senang

Aiman Isa said... [Reply to comment]

agknya, kt rumah dia, dia ada bibik kot..

Nazifa said... [Reply to comment]

bg penampor je yunk...hahaha

Tea said... [Reply to comment]

Tapi kawen sedap kot.. Kot la.. Nampak mcm sedap...

diana said... [Reply to comment]

biasanya tu dari didikan kat umah jugak tu..ada tau mak ayah yang tak kesah pun anak perempuan nya tak reti nak uruskan hal2 dapur ni..sebab tu makan pun tau angkat pinggan sendiri je..

cik anum said... [Reply to comment]

adoi,pemalas btoi org tu ekk.
hahaha

aku budak kecik said... [Reply to comment]

ada2x. d ruma kaxz ada macam tu :) yg masak org len. da siap masak n hidang. orang tu baru nk muncul n basahkan tangn je untk makan. lepas tu blah. kire ok ar tu basuh pggn dia sorg je. kalo dia ta basuh lagi teruk kn ? lagi teruk kn :) hahahaha.

mish ! follow belog kax baru. belog lama kax dah terminate ^_^
http://srikandidunia.blogspot.com/

nuruashia ♥ said... [Reply to comment]

hohoho...nuru nk kne update ni spesis lelaki yg berat tulang nk menolong kt dapo hahahha

Wanie said... [Reply to comment]

org macam ni kena tegur mish..banyak cantik, aku masak hg dok ngap je ye..

emieysandra said... [Reply to comment]

entri lpas gram eh mish..ehehe, sabor je la~

LadyBird said... [Reply to comment]

jgn kawin ngn dia.. hihihi~..

BENA said... [Reply to comment]

aiyoyoooo ;) bila2 jangan kasi dia amik makanan sape masak . SENANG ! ;)

eRza farEeha said... [Reply to comment]

g serang die je yunk oi..ahha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

wahai lelaki..jgn ngorat itu gadis.sian dia wat mish pembantu rumah dia..haha.jgn bg dia mkn len kali mish.keh3.