Sunday, July 10, 2011

Spaghetti Ikut Suka Hati

Assalamualaikum w.b.t.

haipp semua. happy sweet sunday yea semua. ehehe. hari ni rasa happy sangat sebab dah sarapan. sarapan buatan sendiri pulak tu. biasa main beli je kat kedai. banyak pilihan. nasik lemak, nasik minyak, nasik kerabu dan bla bla bla.

lain pula terasa hari ini. cewwwahh..ayat nak geli je kan. haha. pagi tadi tekak terasa nak makan western. lepas tu teringat la bahan-bahan nak buat spaghetti ade je kat umah ni.

lepas mandi je bermula la proses duk kat dapur. awal pagi u! jangan main-main. memasak ni kena ada semangat tau. sama la macam blogging kan. haha. serius cakap, Mish memang tak pandai buat spaghetti dan memang tak pernah buat spaghetti sendiri. ni first time. ok, sangat jakun. tapi sebenarnya lagi suka makan kat kedai. duit banyak kan. haha. tu ayat cover ok!

disebabkan first time, Mish main bedal je. masuk tu masuk ni. asal ada rasa. Mish potong ayam pun hancur tau. nampak sangat rajin masuk dapur. kan kan. haha. tapi nak masukkan dalam kuah dia tu memang elok jugak yang hancur-hancur. haha. ayat cover lagik. ^^

semua Mish masuk, sos Prego, sos Cili, lada kisar. haha. asal rasa cair lagi, tambah lagi. main cekup je apa-apa yang ada asal ada rasa. cara tk penting kot. haha. serius lawak masak tadi.



keh keh...kuah dia cair sikit sebab dah malas nak tunggu dia mengering. hahaha. terbaik wess. adik Mish siap tambah lagi. haha. berbaloi aku main campak-campak.

psst~
ampa semua jangan nak perli eh. sepak kang. hahaha...buat-buat la nampak sedap. support oo..hahahaa

15 comments:

..hizamirahim.. said... [Reply to comment]

errr...
sedap ke tu ?

:P

muhamad hanif said... [Reply to comment]

sedap ke ?



LALLALALLALALALAAAA..

Wanie said... [Reply to comment]

haha..campak2 pun rase sedap kire ok la tu..
meh pos sini sikit..
dah lame tak makan spageti..

laskar pelangi said... [Reply to comment]

woooo! pandai dah tu masak..boleh lah kawen..suruh si bf masuk minang cepat cepat =D


hik3x

|| a - j . E . E || said... [Reply to comment]

yang campak2 tu la yang sedap.. yeay!! da boleh kawennnnn

diana said... [Reply to comment]

lepas ni beli buku resepi...
tak de dah main campak2..:)

.m y z. said... [Reply to comment]

ziema pun suka masak campak2. tapi takde hal. campak2 pun sedap. haha. selalu sangat dah buat spaghetti tapi kuah dia just guna sos kimball. tak penah pulak letak cili sos, lada kisar tu sume. boleh lah try lepas ni XD

Bulan said... [Reply to comment]

pos la sini =p

alif haris said... [Reply to comment]

nmpak mcm sedap je mish .. hehe bak sini sikit ..~

jgn kedekut ^^

apik pehe said... [Reply to comment]

hahaha..nk perli ni..nampak lain jer kaler..hehehe

Arif Aiman said... [Reply to comment]

boleh mkn ke tu.. ?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

hamboi anak dara...sedapnyer masak!!

iPai said... [Reply to comment]

nampak sedap laa .. cair sebab banyak sgt air ek .. uhuhu

spagetti sedap !!!

YOUsoF said... [Reply to comment]

Nampak menyelerakan tapi mungkin sebab sekarang tengah lapar kot.. ;P


ok la, rajin²kan diri terus mencuba kat dapur tu okeh!

[sutera kasih] said... [Reply to comment]

kurangkan air, jadi kuah pun tak cair sgt :)