Wednesday, July 6, 2011

Basuh Rumah Guna Asap yang Berminyak

erk..tajuk yang agak pelik. haha. apesal tiba-tiba nak basuh rumah guna asap minyak yep? kenapa tak guna air yep? kenapa yep yep yep. ades. banyak yep la pulak. ^^

actually cara basuh rumah macam ni memang tak berapa nak digemari sangat. sebab ianya busuk dan berminyak. lantai pun jadi licin. ikutkan hati memang la tak nak. tapi dah ada orang tolong nak basuhkan. kasi saja la. free of charge.

hari ni kawasan perumahan kami ade fogging. yess. Pejabat Kesihatan Daerah Dungun datang buat fogging selepas ada satu kes melibatkan jiran kami. so, kena la fogging. hapuskan semua nyamuk dan jentik-jentik yang ada.

uih...jenuh nak tahan bau asap masa fogging tu. lepas fogging pun lantai rumah sangat berminyak dan melekit. yarks! benci. dulu kat hostel selalu sangat orang datang sembur asap minyak ni. sebab kat hostel banyak kes. tak sangka merasa juga difogging kat umah.

sampai dalam umah asap tu masuk. makanan, baju semua kena tutup. nanti lekat minyak u. tak selera nak makan makanan tu dan pakai baju semua tu. hehe.

malam ni kena mop lantai rumah. ada sesiapa nak tolong? inbox Mish ea. sebelum jam 12 malam. haha. sangat mengharapkan penyertaan yang ramai..^^haha. sure semua pakat lari ni. kan kan?

psst~
abang NUFFNANG.nak BE baru..T_T

26 comments:

Arif Aiman said... [Reply to comment]

haha.. tesian~ da la musim batuk2,hingus2, demam2 ni.. huhu..

FasiHaH SupiaN said... [Reply to comment]

agak dah fogging.hehehe

Bulan said... [Reply to comment]

hahaha.i mmg lari la u =p

Cik Aqilah Wardah said... [Reply to comment]

hikhik..

kwsn umah cik Wardah lg dahsyat wooo~

every year, for sure, high profile punye cases... wuwuwu~ da biasa daaa~ lalalala

muhamad hanif said... [Reply to comment]

AHAHHAHAH,


aku benci betul kalau Majlis daerah main sembur2 nyamuk ni..

ASaDa RyutaRo said... [Reply to comment]

dulu masa kecik, pernah sekali ada fogging kat kampung. mungkin masa tu ada kes denggi kot. tak tahu apa-apa pun. syok lak tengok asap banyak2. hahahaha..

teringin nak tolong mish. tapi tolong tengok je lah. lalala~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

aduhhh kerja berat tu..akak jd pemerhati boleh?tl wat air dan hidang kuih

ishiko said... [Reply to comment]

bestnyaa dpt BE

apik pehe said... [Reply to comment]

alaaa..minyak tu kalo bleh dikumpulkan..dapat la sikit untuk wat masak..hehe..

apik bizi la mish..heeheh

diana said... [Reply to comment]

kat kawasan perumahan akak ni
setahun 3,4 kali depa buat..
tu pun nyamuk banyak jugak..
padahal kawasan perumahan ni setiap hari ada orang kutip sampah,cuci longkang..

missSenget said... [Reply to comment]

tolong bagi smgt je kt yu..

go yunk..gooo yunkk..!!

wakakaka...

.: iEyLa :. said... [Reply to comment]

hakhak..ingtkan ape la...
tp xde asap da skrang yunk..bunyi je lbh...umah i bru je diorg wat ari tu..tension tul nk bersih lantai blk..

alif haris said... [Reply to comment]

okay mish alif nk tolong .. tp kene ade upah r .. 50 hengget .. n sila jemput alif kt selngor nih .. hhehe:D

Wanie said... [Reply to comment]

asap berminyak eh?hehe
cukup tak suke bile ade fogging..

rajinnye mop malam2 ni..
esok je la mish :)

NuSaNa NoSa 91 said... [Reply to comment]

ahahahaha~ fogging rupanya.. nk tau x.. klu ada fogging kt hostel keen, keen mmg xkeluar drp bilik.. rela telan bau asap tu.. mmg cari maut la.. isk3~ =.="

padin said... [Reply to comment]

ehemmm ni wakil dari Nuffnang ekekee adik mish nak BE apa? iklan syampu? asut atau minya rambut? ekekee

dayang said... [Reply to comment]

mesti Mish suka main asap2 tu kan..mcm time kecik2..org bakar sampah kita anggap tu awan. hahaha....

Izan Ishak said... [Reply to comment]

kak izan pun tak suka fogging nih. sanggup kuar umah pi tmpat lain dulu... balik umah haruslah kena cuci kasi kilat2 kan...

cik sue said... [Reply to comment]

shoutmix dah..register nuffnang lak...hahhahaha~

syrupmasin said... [Reply to comment]

err..tolong..time kaseh je lah :D

saya bukan tomato said... [Reply to comment]

mehhh tomato tolong ;p

Arif Aiman said... [Reply to comment]

pinjam ruang..

"kak cik... i tag u in a segmen!!"

Mrs.Yie said... [Reply to comment]

semburan asap tu untuk halau nyamuk aedes ke? lari jauh2..bahaya tu..hehe :)

Solihin Zubir said... [Reply to comment]

sy dok kt kwsn kampung..
so, xpernah ada aktiviti fogging memoging ni.. haha..
masa duk umah sewa time blajaq dlu, slalu la..
syok wo main asap fogging.. haha..

YOUsoF said... [Reply to comment]

Hehhe dah agak dah mesti hadiah lantai berminyak dari geng fogging kan..


kat tempat kerje ni pernah kena jugak, 3 kali kot.. bukan lantai je, kerusi keyboard, monitor, mesin semua dapat hadiah minyak dan bau tu.. ;D

iPai said... [Reply to comment]

abang nuffnang jawab tak leh ..

rasanya kalau berminyak ni dia tak bakar betul ..