Saturday, July 2, 2011

Tolong JANGAN Ingatkan Aku | Genap SEBULAN

kalau tanya Iman, "Iman, abang g ane?" Iman jawab, " Abang g skoloh:...
hari ni ramai sangat sebut pasal arwah.
hati jadi sebak.
jangan sebut nama dia depan aku,.
jangan cerita pasal dia depan aku.
jangan ingatkan kejadian 2 Jun itu depan aku.
tolong laa.
aku mohon.
hati aku sakit.
aku rindu arwah.

aku cuba jadi kuat.
tolong jangan rapuhkan aku.
jangan ingatkan aku.
aku dah redha.
tapi hati ni rindu.

aku bukak gambar dia.
dia senyum.
senyum kat aku.
manis giler.
aku nak sangat gambar tu bergerak.
aku nak tengok gelagat dia.
aku rasa dia tengok aku sekarang.

Ya Allah.
kuatkanlah aku.

hari ni, 2hb Julai, dah sebulan arwah pergi. tapi rasa macam baru semalam. betul la orang cakap, mula-mula arwah tak de, kita boleh kawal lagi kesedihan kita. tapi makin lama, makin kita teringat kat orang yang dah tak de tu. macam sekarang ni, kalau ada je yang sebut pasal arwah, cepat-cepat pergi tandas. sebak. tak tahan. rindu.

bila pergi kubur arwah, aku bukan nak sangat menangis. aku cuba tahan. sebab aku tau, tak baik menangis. tapi masalahnya. meman dah tak tahan. seriyes. air mata ni bukan ada remote kontrol nak tahan. sampai sekarang, even dah berpuluh kali pergi kubur arwah mesti berendam lam air mata. lemahnya aku..

al-Fatihah buat arwah.

25 comments:

..ika itu aku.. said... [Reply to comment]

lame ika tak jenguk blog, tak tau perkmbngan bru kwn2 blogger..
sorry utk news yg bru ika tau ni mish..
just hope u can be strong dear..

Black_roses92 said... [Reply to comment]

tim faham perasaan akak. bila terpisah jasad antara 2 alam, segalanya berubah. tapi setiap kejadian ada hikmahnya.
setiap anak kecil yang masih suci pergi menghadap Ilahi, dia akan menanti keluarganya di sana. insyaallah.

nangis la kalau itu yang boleh buat hati tenang,..banyakkan bersabar dan doa. insyaallah, arwah gembira di sana.

alif haris said... [Reply to comment]

sabar mish ..

Wanie said... [Reply to comment]

mish, sebak wanie bace..
wanie baru tau..
takziah ye..
semoga mish tabah..

nurfatiha blacky said... [Reply to comment]

al-fatihah. jgn sedih-sedih. ade hikmah sebalik tuh. cheer dear :)

Arif Aiman said... [Reply to comment]

maaf, sy tak dpt fhm prsaan tu.. b strong2 ya kak cik..

Cik Aqilah Wardah said... [Reply to comment]

mish... mish... sabar ye... :)

berat mata Wardah memandang, berat lagi bahu mish & keluarga mish yg memikul....

Allah kan ada.... ^_^

azwa amani said... [Reply to comment]

Al-Fatihah... semoga dicucuri rahmat

Bulan said... [Reply to comment]

dah sebulan ek.rase mcam kejap je.pantas masa berlalu :(
sabar ye sayam :)

khairul akmal azman said... [Reply to comment]

ok2..alhamdulilah sume!

YOUsoF said... [Reply to comment]

Al-fatihah... Semoga arwah tenang di sana..

Terus kuat ok Mish! at least kuat untuk Iman..

Cik SHiNJU said... [Reply to comment]

Al Fatihah...
Byk bersabar yer sayam...
Ini lumrah hidup..kita semua pun
akan kembali padaNYA nanti..

diana said... [Reply to comment]

kuatkan semangat ye mish...

NuSaNa NoSa 91 said... [Reply to comment]

mish, Nabi xpernah menghalang kita drp menangisi pemergian seseorg.. tu mmg fitrah manusia.. Nabi cuma larang kita meratap berlebih-lebihan pemergian org.. nk menangis xsalah mish sbb kita manusia, xkuat.. tp jgn lebih drp limitnya ye syg?? huhu~ sedihnya.. keen xrasa apa yg mish rasa sbb keen xpernah kehilangan seseorg lg.. apa yg keen mampu ckp, sabar lah ye?? be strong.. T_T

dayang said... [Reply to comment]

al-fatihah utk adik mish..be strong..betul kata mish, masa sebulan tak brp sangat rasa kehilangan, tapi bila dah 3,4 bulan perasaan sedih tu datang dan kita akan sedih & rindu sangat2....

adan said... [Reply to comment]

aduh.. kuatkan semangat awak cik mish.. sebak sgt baca entri ni.. semoga awak diberi ketenangan hati..

Aretikz said... [Reply to comment]

crying as u want lalink.. cuma biar berpada2.. tabahlah, kerana stiap kejadian, ada hikmahnya.. be strong.. k?

budakmengong said... [Reply to comment]

al fatihah..kuat tw.jgn sdeyh2

laskar pelangi said... [Reply to comment]

dear! cepatnya masa berlalu..dah cukup sebulan arwah takde...tabah tau

syrupmasin said... [Reply to comment]

adoiii sedeh lahh..sabar yee..

apik pehe said... [Reply to comment]

dah la mish...
Allah lebih sayangkan dia..
aritu mish kata mish budak kuat..

jangan la sedih selalu..
arwah tengok tu dari atas..
sememangnyer arwah pon nk mish kuat..terus jalani kehidupan...

ingat tu...

iPai said... [Reply to comment]

najihah, sabar ek .. kuatkan semangat .. doakan kesejahteraan dia di sana ..

iPai said... [Reply to comment]

teruskan banyak berdoa .. najihah, u r strong girl .. be a strong gurl .. chaiyok !!

.m y z. said... [Reply to comment]

be strong kak mishh. Allah tengah uji kak mishh sekeluarga. semoga kehidupan arwah kat 'sana' berada dalam lindungan Allah. aminn..

miss fiza said... [Reply to comment]

stay strong sis.. Allah loves your brother n also u..