Monday, May 16, 2011

Diri Diumpat? Apa Perlu Buat?

tadi masa lalu depan bilik si minah ni, anda terdengar dia bercerita pasal anda. erk!

minah : weihh, aku geram giler tadi. aku elok-elok duk cakap ngan mamat A (lelaki paling hot la ni), sekali bulat (anda) tu datang. waddehel. tak malu a dia tu wei. muka sekupang je. ada hati nak join gak. dah la tak tau pape. seriyes, dari dasar jantung, hati dan limpa aku tak suka dia. naseb r dapat sekelas ngan dia. aku nyampahhh! pastu tadi, elok-elok aku cedok lauk, pot pet pot pet pot pet......


ok then, apa tindakan anda?

  1. nak sembur dia masa tu jugak!!!! grr. hati dah panaskan.
    "woi manusia, sesedap kau je ngata aku eh? ko ingat aku tak dengar? HELLoooo!!....."

  2. nak ketuk bilik tu pastu buat muka tak bersalah pi join sekali. tengok reaksi dorang camane. terkejut beruk ke terkejut apa. haha.
    "wei, ampa ngumpat sapa ni wei".

  3. cakap dalam hati je ni. pastu pi jaja cerita si minah tu kat orang lain lak. adil la. kan?
    "Oo, takpe-takpe. nanti aku cerita kat orang lain pasal malam hari tu. padan muka!"

  4. beristighfar. <-- berapa kerat je yang cakap dan buat macam ni. habaq mai!! pastu berlalu camtu je.
    "Astaghfirullahal'azim"

  5. buat-buat tak terasa.
    "eh, mesti bukan aku tu. aku mana ade muka sekupang. aihh."

  6. balik bilik, pikir balik. kalau rasa tu betul. baiki diri.
    "betul ke aku macam tu eh. erk."
walauapapun tindakan kamu,keputusan kamu, pikir la dalam-dalamnya. semua dah besar panjang. dah siap boleh nilai baik buruk orang bagai tu. takkan ni pun nak kena ajar. apa-apa pun keputusan yang korang ambil, fikir untuk satu tempoh masa yang panjang. jangan ikut syaitan. nanti syaitan menang. syaitan gemuk. ish, dose-dosse~. =P

psst~
tak de kena mengena dengan yang hidup atau mati. yang di atas dunia atau dalam kubur. sekian~

20 comments:

Mrs.Yie said... [Reply to comment]

jangan ikut bisikan setan yg di rejam..

|| a - j . E . E || said... [Reply to comment]

isk adik akak kene umpat ke? sabar2.... belum tentu orang yang mengumpat tu baik. pegang pada karma, apa yang kite beri itu yang kite akan dapat. :D

Jay said... [Reply to comment]

Kalau Jay biarlah dia nak mengumpat atau mengata Jay.asalkan Jay tak mencari dosa pada orang dah..:)

chemay said... [Reply to comment]

biar je dia nak ngumpat.
esok tegur dye smbil buad mukeee manisss..
msti dye stress..
hahaha
:P

emieysandra said... [Reply to comment]

wat xtau jer..jadi gogod-good inesen je, biar diorg bersalah dok ngumpat anda..huhu *men psikologi, ehehe.

saya bukan tomato said... [Reply to comment]

huhu kadang2 kena gak dgr cakap org .. kdg2 kalau dgr skit hati kan.. pandai2 la pk betol ke tak ape org tu cakap..hehe

Gayahspears said... [Reply to comment]

kasi sembur dgn air supaya dia sedor ape yg dia cakap.. hahaha... tu x panas sgt.. ape kata,kiter bako je dia mish.. setuju tak cayam??? hahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

pangggg jek mulut dia leh ke mish?hehe.klu akak akak diam2 jek dan blah..huhu

Liana Ryan said... [Reply to comment]

mulut org mmg susah nak tutup.. hmmm..

Cik Aish said... [Reply to comment]

huhu klu aish, aish mesti rasa sedih dulu..pastu lepas sedih, baru rasa marah..lepas tu takkan layan kawan tu lgi. klu dia tanya nape aish jauhkan diri dr dia, aish buat dek je..sampai la dia tensen nape aish tak layan dia. haha

Cik Ladies said... [Reply to comment]

numb 6 biasa nya buat =)

laskar pelangi said... [Reply to comment]

haluuuu Mishhh muchukkkk! lau Pelangi, memang angin satu badan r. malas r buat gado ngan manusia otak sempit. buat2 manusia putus wayar la manusia yg macam tu..wahahaha=D
baik tak saya? haha

Wani said... [Reply to comment]

no 4 tu . hehe :0

Woofer Storm said... [Reply to comment]

terasa diri diumpat disini..heheeee

nuruashia said... [Reply to comment]

ahahah,,,wt bodoh jee kn mishh..ilek2 hehehe

cik anum said... [Reply to comment]

miahahahaa. rase2 best gak buat yg no.4 .. bia sume trkjot. padan muka.. spe suh mengumpat lgik. hahaaa

apik pehe said... [Reply to comment]

hehe..kalo camtu..carikan terus calon untuk kawen..hahaha

Cik Ezy said... [Reply to comment]

prnh jgk terkene..
die xsdar mase saye dtg tu..
skali tgok saye dtg tros die diam..
tp saye xmrh.. saye snyum je..
hehe

Alienelliz said... [Reply to comment]

mishhh!!!! haha x tau nak cakap ape..=)

Anonymous said... [Reply to comment]

uits...mang umpat mish sokmo dah nie...cmner erk...wahahahahhahha~
sorila mish tayunk....~

`insan prihatin~