Thursday, May 12, 2011

Impian : Anak Ibu Nanti

wahh. kali ni entry agak bermuka tak malu. haha. pedulik la. tapi Mish tetap nak share kat korang pasal angan-angan aku yang memang macam bini Mat Jenin ni.

pasal anak. wow! tak kawen lagi tapi dah teringin nak anak. kenapa nak anak? sebab anak tu rezeki dari Allah s.w.t. anak tu jugak pengerat hubungan suami isteri. lebih kurang macam ai ngan laki ai la nanti. haha. MIANG eh ekau!

ni bukan entry nak tunjukkan sifat penyayang atau buat-buat penyayang eh. tapi ni entry nak berkoya (khayal@berangan)

kalau nanti Mish ada anak, anak Mish tu haruslah panggil ibu kat ai. haruslah ibu ok. kenapa bukan mama? bukan umi? bukan mak? sebab suka hati saya lah. anak saya kan. haha.

kalau nanti Mish dah kawen. kalau boleh, anak first biarlah perempuan? kenapa? sebab kalau anak perempuan sulong ni biasanya boleh diharap. bukan nak cakap yang anak lelaki sulong ni dok rok chetong (tak boleh diharap). maroh laa Apik nanti. haha. tapi sebab nanti kalau Mish nak ada anak yang kedua, sekurang-kurangnya anak sulong yang perempuan tu boleh tolong sikit-sikit. anak lelaki ni paham-paham la yea. hehe.

kalau nanti dah ada anak, Mish nak pastikan anak Mish tu dah khatam Quran masa umur 8 tahun paling lambat. lagi awal lagi bagus. lepas tu Mish nak dia ni jadi kaki surau. bia kaki bangku asal rajin ke surau/masjid. kumpul pahala dan ilmu akhirat banyak-banyak. nanti leh la tolong Mish kat akhirat. tak de la penat-penat ai beranak kat u tau anak ibu? hehe.

anak kedua nak lelaki. haha.
kita hanya merancang, Allah s.w.t yang menentukan.

psst~
Mish buat entry ni sebab Mish nak nanti anak Mish baca. dia mesti dan harus terharu sebab ada ibu yang punya angan-angan semiang ini. hahahahaha.

pale tengah gelong!

10 comments:

chemay said... [Reply to comment]

ololoo nak anak dah mish nii
hehe
takpe2..
moge impian tuh termakbul.
amin :)

apik pehe said... [Reply to comment]

weh mek...smpai ati kater anak sulong laki gituh...pok kang!!!

apik ni anak sulong jate pon baik jah tolong mok ayoh..cuma kadang2 jah malas sikit..sikit jah pong...

hehe..mek,start jah akad nikoh petang..malam tuh terus wat anok deh...

missSenget said... [Reply to comment]

anak yu nanti entry ni sambil tutup muka..



adeh.. xsangka ibu die miang eh...

dayang said... [Reply to comment]

sama la i pun nak anak ramai. wakakakakkaa

Cik Ezy said... [Reply to comment]

naluri keibuan sdh muncul..
hehekk

apik pehe said... [Reply to comment]

mek..rasenyer dah komen yg ni..huhu

Puteri Iqa Izyan said... [Reply to comment]

haha. nnt one day wajib bagi ank mish bace ^_^

diana said... [Reply to comment]

betul2..
panggil ibu la best sebab nampak lembut sikit...:p

eRza farEeha said... [Reply to comment]

nk tunjuk u penyanyang la tuh..hahaha...i nk ank i pgl mama kt i..hihi

Woofer Storm said... [Reply to comment]

jgn lambt2..sila kwin dgn kadar yang segera...