Friday, December 10, 2010

Hanya PadaMu

malam ini aku tewas..
segenang air mata yang tersimpan..
akhirnya mengalir..
aku mengaku saat ini aku tewas..
aku sedar aku tiada teman..
pada ketika ini,
aku..cuma sendiri. 
tiada mereka..

Ya Tuhan..
beri aku kekuatan..
kembalikan semangat yang hilang..
pulihkan segala duka di gelung hati ini Ya Allah..
beri aku teman..
beri aku mereka yang pernah kau anugerahkan pada hidup terindah aku

aku rindu..
pada satu wajah..
terukir satu senyum buat aku..
Ya Allah..cubaan apa yang Kau sedang uji..
aku rindu wajah itu.
aku rindu senyum manis itu
pada lembut setiap kata
pada satu semangat yang pernah Kau beri pada aku dulu.
pada satu pelangi yang mewarnai hidup aku dulu
Ya Allah, dukakah dia..
sukakah dia..
sihatkah dia..
dia peniup semangat aku dulu dan kini
dia kekuatan pada setiap jatuh dan bangun aku

Ya Allah, 
aku sakit..
sakit pada helah manusia.
pada bicara lidah tajam mereka
pada jeling pandang hina mereka
Ya Allah, jadikanlah setitik mutiara jernih ini
satu semangat bagi aku.
untuk pulihkan kekuatan yang hilang
jangan biar ia terus pudar
kembalikan ia pada aku yang lemah.
pada aku yang memerlukan..

kerdil amat rasa diri ini.
meniti segala khilaf dan sesal hari lepas
andai aku bisa putarkan waktu
ingin aku, hapuskan semua yang aku sakitkan
yang aku peritkan
namun ini kehidupan realiti
bukan cerita fantasi kanak-kanak
ini kehidupan yang perlu diteruskan
bukan mimpi yang sentiasa indah
mungkin, ini pengajaran.
bukan lagi pembelajaran..


autopost : 
4:48am / 12/10/10

13 comments:

caramel said... [Reply to comment]

awat sedih sgt post kamoo nie sayang?? mcm lost something je..

azwa amani said... [Reply to comment]

huhuhuhuhu..sedih nyerr :)

Wirda Azurainie said... [Reply to comment]

kenapa sedih nie? kuatkan semangat ye :))

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

babe. den gagal tangkap siapekah yang dimaksudkan kat situ.
pape pon chill k babe. den kan ade.hehe(buat lwk lagi time org sedey2)

leks la babe. semoga Allah tabahkan hatimu. amin~

Unknown said... [Reply to comment]

aiyokkk..mish..ok x ni?kalo ader paper..hubungan berprepaid ad untuk mish mesej..huhu

LadyBird said... [Reply to comment]

dik, sabar yer.. huhuhuhu
semua tu dugaan hidup untuk mematangkan kiter..
sabar yer dik..

Unknown said... [Reply to comment]

mish,,u r not alone,,,kami kan, ade,,,chill,,sabar ok,,pedulikan apa kata orang

AnakPakZohar said... [Reply to comment]

singgah sini lagi bace entry baru...^^

me suya said... [Reply to comment]

dear,

kenapa ni?? ade rasa detached eyh?
cum to mine and take it as i share the entry for u.. Someone i may concern :)

ucu rose said... [Reply to comment]

npe ni mish syg....sabar je r..mst ada sbb ALLAH uji mish ngn dugaan mcm ni....bsush dhulu bersenang kemudian..bnykkan bersabar..tp klu cedih ngt..jgn thn..ngis r puas2...nnti mish akan rasa lega..n xkn tension2 ag...

IDA SYG MISH!!!!

ur da best blogger

Cik Aqilah Wardah said... [Reply to comment]

oo my laling mish... dont be sad...

wardah temankan eh.. jom jln2 ngn wardah... :)

tke cre cayang... :)

me suya said... [Reply to comment]

people keep saying that im a good listener yet an advisor.. So mish, kite kenal kat amal maya kan. if mish need my support. Suya xkisah mish.. InsyaALLAh,everything is in HIS hand.. Pertemuan dan perpisahan.. hanya DIA tahu. SUya pun harap semua yang suya kenal, keep by my side forever dear :)

CIK TOM said... [Reply to comment]

nape ni mish??jgn sedih2 ye..cik tom ade kalo nak share pe2...