Monday, December 13, 2010

Tak Puas Hati Ngan Adik Sendiri!!

mood ngah geram ni. rasa nak gigit je kepala adik-adik setiap sorang tu. haha. sebab?sebab geram la wess.

aiyark..lupa nak bagitau kenapa geram. ok. mood bercerita bermula. tadi tengah hari umi wat lauk gulai ayam, ikan singgang (betul ke aje ek??lantak la..), goreng ikan ngan telur bungkus. telur bungkus umi punye best tau. before ni tak silap Mish tak pernah pulak nampak adik-adik makan lauk telur bungkus sebab diorang cakap tak suke.

Mish pon golek-golek la gembira suka hati sebab dapat makan sorang-sorang kan? masa makan lunch tadi, ada la jugak sorang dua yang mulut lembik, cakap tak suka, tapi makan jugak. tak pe la sebab ada banyak lagi kan. 

so, malam tadi Mish dah duk bersila molek depan nasik, siap nak bukak tudung saji nak amek telur bungkus tu. alih-alih. uikss?aik??haipp??mana pegi telur? nampak isi telur bungkus je yang tinggal sesuap dua. pastu tanya la umi, kot-kot umi atau abah ada makan ke. takkan nak ngamuk sakan lak. sekali umi cakap adik-adik yang makan tadi. perghh..rasa nak sembelih je adik-adik. sekali, dengan rasa yang terkilan, Mish pon pergi la goreng telur mata kerbau, makan ngan kicap. sob sob.

prinsip yang harus diamalkan lepas ni, siapa cepat dia dapat. haha. gila kejam kan..eh eh. salah siapa ek? adik-adik yang makan tak ingat orang lain atau Mish yang terlalu berkira ngan adik-adik?aiyakk..makan perlu la berkira beb. hahaha. gurau je. geram jap je tadi. hehe.

budak yang sering terbuli..hak hak.


psst~
telur bungkus enak dimakan tapi kalau suruh Mish masak..aiyark. terguling-guling la i atas kuali. haha.

21 comments:

Aretikz said... [Reply to comment]

Ha? Masak tergolek-golek? Ni nak consider ni lalink kalo mcm ni.. haha.. lalink.. tolong vote yek numba 153 di bpm.. thanx ^_^

whitecappuccino said... [Reply to comment]

Alahai siannn..esok suruh umi wat lagi...Mish amik siap2 bahagian Mish..:)

cOnfuSeME said... [Reply to comment]

haha..ok la 2..resepi ngancam dr ngek...mesti laki u suke ny la..:P

Cik Tqah said... [Reply to comment]

alala..siannye..nnt swuh ur mom masak un u je taw

Cik SHiNJU said... [Reply to comment]

eeeee...ngn adik2 pun nk berkira...
Patutnye Mish yg masakkan utk dorang tau... :P

:: Mikhaeyl & Rafaeyl :: said... [Reply to comment]

seb baik zaman la ni dah tak der batu belah batu bertangkupka? hehehhe...

Cik Tom said... [Reply to comment]

saabr mish..biasanye kakak mmg selalu kena mengalah ngan adik2 wlpn makan hati..sob3..

Belalang Hijau said... [Reply to comment]

hahaha tu la sape soh lambat lagi...
klu belalang pun akan buat mcm tue gak kat mish...

hahaha...

hasrul hassan said... [Reply to comment]

Salam .. lari je gi batu belah batu bertangkup ... heheheehe

:P

http://hasrulhassan.blogspot.com

caramel said... [Reply to comment]

alolo..siannya..kita kdg2 kena mengalah jugak.. xpe2, nanti caramel buatkan utk mish, k..

cik miera said... [Reply to comment]

haha..pasni kene masakkan untuk adik2 lak..nnti dorg masak kan la blik untuk mish..hoho..

Izan Ishak said... [Reply to comment]

alololo mish...siannya dia. tp kalau adik2 mish dah makan tu mmg sedap sgtlah namanya tu. lenkali makan cepat2 tau~

Bulan said... [Reply to comment]

i,makanan i suke i sorok.ehee
jahat punye kakak.ahakss

YOUsoF said... [Reply to comment]

hehee takpe skrg dah redha da geram tu kan.. Jangan diingat sangat telur bungkus yang dah selamat dalam perut adik Mish tu ye.. ;D

zirconia said... [Reply to comment]

mesti syahdu je kan masa makan tu mish. sob3

fatin hanani said... [Reply to comment]

hahaha comey btoi la mish ni hehe
emm napa terguling2 lak ats kuali kalu mish yang wat?? hehe

emm fatin pun selalu ja jadi cam mish hehe
elok ja nak makan ..tgk dah habis.. haihh
mmg macam nak mengamuk ja haha
tapi salah sendiri la sapa soh makan lambt heee :P

HaNTwO said... [Reply to comment]

hahahahah g la blasah adik...

pN.rOs said... [Reply to comment]

olo tiannya... sabor eik.. perangai adik2 mmg gitu huhu

nazirulhazwan~ said... [Reply to comment]

adik yang mane ni??yang nak dijodohkan dgn anak buah senget??

eRza farEeha said... [Reply to comment]

i like u kne buli..hehhe

padin said... [Reply to comment]

hehekalau xnk berebut, mish kena belajar masak sendiri la hee..