Monday, December 20, 2010

Super Sejuk Super Cool

o yeah..semalam dari pagi sampai petang hujan bukan rintik-rintik.means hujan lebat turun dengan jayanya. baru terasa berada dalam musim tengkujuh wa cakap lu. haha. umi pernah cakap, kalau hujan lebat hari Jumaat, means minggu tu sama la keadaan ngan hari Jumaat tu. so, akak yang lagi berusia. betul ke ek?hehe. 

di tengah ketensenan melanda kami sekeluarga ni, air hujan yang rahmat tu sedikit sebanyak mengcoolkan kami. sebab beliau tu mula belajar untuk tidur awal. namanya hujan kan. alhamdulillah...TAPI...siang hari lak. ehemm. memang menyirap giler la. pasal die suka-suka hati je p main air hujan kat luar. uhh. menyirap ok. tapi xpe. abaikan cerita tentang beliau yang membosankan tu. 

bila dah sejuk yang amat macam ni teringin nak pasang unggun api lam umah. nampak sangat tak logik kan?lalallaa~

musim sejuk macam ni rasa macam nak bazirkan duit p beli baju orang eskimo yang ada bulu-bulu kat leher tu.waa..nyaman-nyaman. haha.

taip entry pon sambil berbungkus lam comforter. pakai stokin RM0.99 dari Giant. haha. perasan macam comel je ni. aigoo. haha.

nak mandi pon rasa liat.  hahaha..ramai la orang busuk sebab malas mandi  dan takut air macam kambing yang datang baca entry ni. kan kan. baik mengaku. haha.

musim hujan ni kalau arwah nenek ada dulu, mesti petang-petang ni dia rajin rebus ubi atau pisang. pastu cicah gula. minum lak ngan air teh o panas. kaw giler beb. kalau kebetulan ada geng lak, mandi kat baroh (sawah) sambil mengail. biasa dapat ikan puyu. tak pun ikan gelama ke apa ntah. goreng garing-garing, makan ngan nasik kosong dan budu. ok, tak nak citer bab ni, sedih ok!

asal hujan je cacing lam perut mesti nyanyi-nyanyi mintak diisi. aiyaa..mata lak berglimmering mintak ditutup rapat-rapat. hahaha. glimmering tu. tak kena la ayat. haha. makan kenyang-kenyang pastu tidor. waa. amat heaven wes.

motif gambar??
rindu zaman muka panjang bak pauh belakang umah dan 
muka suci bak kulit pisang ni. huhu.
AKU NAK COMEL!!!haha.
away la jerawat..plis. 
agak-agak, poyo tak?
lalalalalalala~

psst~
20/12/2010..tak dapat nak mengonlinekan diri pasal bizi jadi shophaholic. padahal p cari groceries dan barang p kolej je. wuhahaha. selamat tamat riwayat wahai pitis..

15 comments:

deAnza-wAnda said... [Reply to comment]

wajib la klo ujan jer cacing lam prot ni bergendang haaa

Bulan said... [Reply to comment]

nk p shopping ke?ingtkan ape la.huhuhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said... [Reply to comment]

wahh kita samalah Mish.Sejuk + lapar..huhu

M[i]$Z[a]C[k] said... [Reply to comment]

sy xsuke jerawat jugak mish !! hell ohhh.. huhuhuh

eily farhana said... [Reply to comment]

eh cop2.. kita ni senegerian ke mish?? harus detim betol2 ni kal senegerian ni.. muehehe

matahariku said... [Reply to comment]

mish...bleh ape? pasang tungku arang ganti unggun api lam umah....pttlah td bla masuk blog, bau semacam jer...kah kah kah...jgn marah...kita mandi tau...hot shower lg :-)

Cik Tom said... [Reply to comment]

mish mmg comel..hik2.muka cik tom byk naik jerawat..segan nak jupe mish..hehe

sab said... [Reply to comment]

sab suke makan time hujan. huhu.
cekodok pun jadi larh. hee.. :)

psstt..nk tnye..cm ne wt fresh entry tu bergerak2? hihi.. :)

cik miera said... [Reply to comment]

aarrgghhh best nye mndi kt baroh...windu zaman masa kecik dulu..huhu

padin said... [Reply to comment]

hehee.. kalau ujan yang best apa? layan tido je mish ekekee

Ullyana zaidy said... [Reply to comment]

tao xpe..skang asek ujan je..
panas2 die pon xterik n still sejuk..
huhuy

♥-- emieysandra --♥ said... [Reply to comment]

ptut la ade bau mse bce entri ni..huhu, cool je mish ;D

me suya said... [Reply to comment]

oittt mandi la.. hehehe
sejuk tu memang la.. tapi jangan sampai tak mandi eyh ..hehehe.. BTW, muka sekarang dah xbujut eyh.. hehehe suya lama dah muka bulat cam bola ragbi.. erm bulat ke? bambam yg bujur lagi sikit :p

iszieylyanziy said... [Reply to comment]

hehe,,kt kelantan ni pon hujan jek,,dah mula hujan ari jumaat,,xtao la nk berhenti bila,,alah,,comel ke cam tu???okaylah,,comel3x,,hahaha :P

cik.shabah said... [Reply to comment]

ubi cicah gula...phew!sedap3*pengsan jap ;p